چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرشیو

توقف ایران در شاخص آمادگی شبکه‏‏‌ای

جدیدترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد از رتبه‌بندی کشورهای مختلف در شاخص آمادگی شبکه‌ای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ایران بدون تغییر وضعیت نسبت به سال ۲۰۲۰، در جایگاه ۷۹ از میان ۱۳۰ کشور ایستاده است.

الزامات کلان نظام سلامت دیجیتال کشور تدوین شد

کارشناس مرکز ملی فضای مجازی استفاده از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی را از نیازهای اساسی خدمات سلامت دانست و از تدوین الزامات کلان نظام سلامت دیجیتال کشور توسط مرکز ملی فضای مجازی خبر داد.

سخنگوی وزارت ارتباطات: اختلال اینترنت برطرف شد/ پایداری تمام سرویسها

سخنگوی وزارت ارتباطات از برطرف شدن مشکل و نقص فنی رخ داده در شبکه ارتباطات زیرساخت که منجر به قطعی بخشی از اینترنت کشور شده بود خبر داد.

چندین هزار درگاه پرداختی به سوی کارت به کارت می‌روند

پرداخت‌یارها می‌گویند در پی بسته شدن درگاه‌های پرداخت به دلیل متصل نشدن پرونده مالیاتی به درگاه پرداخت، بخشی از صاحبان این درگاه‌ها اعلام کرده‌اند که از این پس ابزار کارت به کارت را جایگزین درگاه خواهند کرد.

ناجا باید امکان استعلام آنلاین برگ سبز خودرو را برای سازمان ثبت اسناد فراهم کند

نیروی انتظامی موظف شده است امکان استعلام آنلاین برگ سبز خودرو را برای سازمان ثبت اسناد و املاک از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات فراهم کند.

نصر تهران مخالفت رسمی خود با تصویب کلیات طرح صیانت را اعلام کرد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در بیانیه‌ای ضمن مخالفت صریح با تصویب کلیات طرح صیانت، از آمادگی خود برای ارائه‌ پیش‌نویس قوانین دیگری که برای ساماندهی صنعت دیجیتال ضرورت دارند به مجلس خبر داد.

مذاکره با پلتفرم‌های خارجی برای انتقال مراکز تحویل محتوا به کشور

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه ریزی برای مذاکره با پلتفرم‌های خارجی در جهت ایجاد مراکز تحویل محتوا (CDN) در داخل کشور، با همکاری وزارت امورخارجه خبر داد.

رسالت وزارت فرهنگ، ایمن سازی فضای مجازی است

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ، تدوین نظام رده‌بندی محتوای فضای مجازی را از اولویت‌های قطعی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: رسالت وزارت فرهنگ، سالم سازی و ایمن سازی فضای مجازی است.

ممنوعیت دریافت کپی مدارک از اشخاص در هنگام ارائه خدمات بانکی

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور با بیان اینکه دریافت کپی مدارک از اشخاص در هنگام ارائه خدمات بانکی ممنوع است، دریافت کد رهگیری از سامانه استعلام هویتی سازمان ثبت احوال کشور را راهکار درست عنوان کرد.

امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی به صحن علنی

نماینده مردم اردبیل در مجلس از امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی از کمیسیون مشترک به صحن علنی خبر داد و گفت: این طرح باید مورد بررسی کارشناسی بیشتر قرار گیرد و به طور قطع در حال حاضر اولویت مجلس، معیشت مردم است نه چنین طرح هایی.

مطالب پر بازدید آرشیو