جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همايش " ايران هوشمند " با حضور رئيس جمهور برگزار شد

جهرمي

پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹:۰۰


همايش " ايران هوشمند " با حضور حسن روحاني رئيس جمهور ، محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، دبير شوراي عالي فضاي مجازي ، مهندس حميد فتاحي معاون وزير، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت و ساير مديران اين شرکت ، ?? تير ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات وارتباطات - آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين همايش با اشاره به روزي در نيمه مرداد سال 96 که براي حضور در وزارت ارتباطات به دفتر رئيس جمهور فراخوانده شده بود، گفت: مهمترين دغدغه اي که رييس جمهور در اين جلسه مطرح کردند بحث اشتغال و برنامه ريزي براي ايجاد 100 هزار شغل در سال بود.

وي به جلسات متعددي که با شکست خوردگان و فعالان اين حوزه برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در اين جلسات مشکلات آنها بررسي و با مطالعات بين المللي که در اين زمينه انجام شد، با توجه به تحول و اقتصاد ديجيتال که در دنيا در حال رشد است، اقتصاد ديجيتال را فرصت ارزشمندي مي دانيم براي اينکه برنامه رييس جمهور در اين حوزه را محقق کنيم.

آذري جهرمي تصريح کرد: دولت ها در عرضه اقتصاد ديجيتال از رگولاتور به توانمندساز تبديل مي شوند و ما در دولت بايد 2 کار انجام دهيم که يکي کم کردن تصدي گري و دوم هم توانمند سازي بخش خصوصي است.

وي با اشاره به مفهوم شکاف ديجيتالي و تصوري که در اين زمينه بين تفاوت مناطق شهري و مناطق کمتر برخوردار وجود دارد، افزود: براي رفع اين شکاف قرار شد براي توسعه خدمات در مناطق کمتر برخورددار اقداماتي انجام شود، ولي بعد متوجه شديم اين شکاف ديجيتال نيست بلکه يک دره عميق شکاف ديجيتالي بين فهم جوانان اين جلسه و مديران سنتي که به کارهاي خود چسبيده اند و تکان هم نمي خورند، وجود دارد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اينرسي ناشي از تغيير، دره شکاف ديجيتال و تحريم را مشکلات اين حوزه عنوان کرد و گفت: انصافا دولت و شخص رييس جمهور ما را تنها نگذاشتند و بزرگترين کار هم توسط جوانان انجام شد و واقعا جوانان استارت آپي ايراني افتخار آميز هستند.

وي به تهيه و تدوين طرح نوآفرين براي موانع موجود در وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: در نتيجه آيين نامه نوآفرين بعد از 2 سال پيگيري با 6 امضا به دولت رفت و بعد از 9 ماه تحمل سختي ها به تصويب رسيد و اين آيين نامه مي تواند به بزرگ شدن استارت آپ ها کمک کند و موانع آنها را برطرف مي کند و فضاي مناسبي براي جنب و جوش کسب و کارهاي نوپا به وجود مي آورد.

آذري جهرمي تاکيد کرد: آيين نامه نوآفرين موانع ماليات، سرمايه گذاري، بيمه و مجوز شرکت هايي که از صفر تا 500 ميليون ريال درآمد در سال دارند را برطرف مي کند و آنها را مورد حمايت قرار مي دهد.

وي خطاب به مهمانان داخلي و خارجي حاضر در اين همايش اعلام کرد: اگر مي خواهيد بدانيد در کشور چه اتفاقي در اين حوزه افتاده، مي توانيد از فردا ساعت 10 صبح به نمايشگاه الکامپ مراجعه کنيد و از دستاوردهاي اين حوزه مطلع شويد و من به تمام اتفاقات افتاده در اين حوزه افتخار مي کنم.

وزير ارتباطات، با اشاره به اينکه همه اين محدوديت ها براي ما فرصت است، گفت: مي توانيم اين فرصت را تبديل به آينده روشن کنيم که آينده روشن از ديد ما ايران هوشمند است که فرصت هاي بسياري را پيش روي ما قرار مي دهد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو