جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری کارگاه آموزشی اینترنت اشیا برای اصحاب رسانه

تیک نیوز

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲:۰۰


کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با «اینترنت اشیا» در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

پایگاه خبری فناوری اطلاعات وارتباطات - مدرس این کارگاه، مهدی روحانی نژاد دبیر کارگروه اینترنت اشیا ستاد اقتصاد دیجیتالی و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تشریح اشکال مختلف اینترنت اشیا و تاثیر آن بر زندگی روزه پرداخت.
وی از خانه، حمل و نقل، سرویس سلامت، انرژی، صنایع، کشاورزی، خرده فروشی و شهر هوشمند به عنوان مظاهر مختلف ورود اینترنت اشیا به زندگی امروز نام برد.
روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درآمد بازار آینده اینترنت اشیا در ایران را 1400 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی از پیش بینی اتصال 75 میلیون دستگاه تا سال 2025 به اینترنت اشیا خبر داد.
رییس فروم اینترنت اشیا کشور مهمترین دلیل برای استفاده از اینترنت اشیا در کشور را جلوگیری از هدر رفت منابع و بالا بردن بهره وری اعلام کرد.
وی از سازمان محیط‌زیست. شرکت توانیر، شهرداری تهران، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ملی گاز ایران به عنوان پیشتازان ورود به عرصه اینترنت اشیا در کشور نام برد.
روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنان  خود اینترنت اشیا را راه حل کاهش آلودگی در کلان شهرها، جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش قاچاق سوخت،حفاظت محیط زیست، افزایش راندمان در حوزه های کشاورزی و دامپروری در کشور دانست و تاکید که ورود استارت آپ ها به این حوزه به دلیل بکر بودن بازار بسیار پر بازده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو