سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

گوگل ترنسلیت بهترین مترجم جهان

نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت به صورت آفلاین

گوگل ترنسليت

پنج شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰:۰۰


گوگل ترنسلیت آفلاین با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران این اجازه را می دهد که زمانی که دسترسی به اینترنت ندارند هم از یکی از قدرتمندترین ابزارهای ترجمه به صورت روان بهره ببرند.

تیک نیوز-  ترجمه گوگل یا  گوگل ترنسلیت سرویسی است که از سوی کمپانی گوگل برای مرورگرهای دسکتاپ، مرورگرهای تلفن های هوشمند و همچنین سیستم های عامل اندروید و iOS منتشر شده تا یک متن را از زبانی به زبان دیگر  (فارسی ، انگلیسی ، عربی ، فرانسه و ...) بازگردانی کند. 

در گذشته دقت سرویس ترجمه گوگل بسیار پایین بود، اما به لطف پیشرفت الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، این سرویس تقریبا می‌تواند بخش اعظمی از جمله‌ها را به درستی ترجمه کند.
 

قابلیت‌ ها و توانایی‌ های مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت روز به روز در حال افزوده شدن است و با اضافه شدن تکنولوژی هوش مصنوعی جان تازه ای گرفته است. یکی از قابلیت های ترجمه گوگل یا گوگل ترنسلیت این است که زمان هایی که دسترسی به اینترنت مقدور نیست می توان به صورت آفلاین از آن استفاده کرد که دقت چشمگیری در حالت آفلاین وجود دارد و همچنین  امکان ترجمه متون در حالت آفلاین نیز به بهترین شکل ممکن انجام می پذیرد. در گزارش زیر به طرز استفاده از  گوگل ترنسلیت آفلاین پرداخته شده است.
 

در دسترس نبودن همیشگی اینترنت امری غیر قابل انکار است. تیم ترجمه گوگل نیز به خوبی به این موضوع واقف بوده و قابلیت ترجمه آفلاین را به اپلیکیشن این سرویس اضافه کرده است. 

 

گوگل ترانسلیت آفلاین

*کاربرد استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین

استفاده از گوگل ترنسلیت، حین رفتن به سفرهای خارجی بهترین روش به منظور برقراری ارتباط با دیگران در صورت عدم تسلط بر زبان بومی آن کشور است اما در بعضی مواقع دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست و یا هزینه سرسام‌ آوری دارد که در این زمان استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین به کار خواهد آمد.

بسته‌های آفلاین مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روی اندروید و آی او اس تقریباً همان کاری را انجام می‌دهند که گوگل ترنسلیت در حالت آنلاین انجام می‌دهد.

*راهنمای استفاده از گوگل ترنسلیت به صورت آفلاین

برای استفاده از گوگل ترنسلیت به صورت آفلاین ابتدا باید آخرین نسخه از برنامه گوگل ترانسلیت را نصب کنید.

گفتنی است؛ برای دانلود افلاین شما حتما باید از برنامه های گذر از تحریم استفاده کنید چون این قسمت برای ایران تحریم می باشد و شما به صورت مستقیم نمیتوانید فایل زبان پارسی را دانلود کنید و سپس برنامه گوگل ترانسلیت را اجرا کنید و از بالای صفحه علامت سه نقطه را انتخاب کنید.

استفاده افلاین از گوگل ترانسلیت در اندروید
 


سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

استفاده افلاین از گوگل ترانسلیت در اندروید1

بعد گزینه Offline camera languages را انتخاب کنید.

استفاده افلاین از گوگل ترانسلیت در اندروید2

در مرحله آخربر روی یکی از زبان‌هایی که در بالای رابط کاربری نشان داده شده است ضربه بزنید. با این کار، وارد صفحه‌ای خواهید شد که درونش لیست تمام زبان‌های در دسترس به منظور ترجمه از آن‌ها و یا ترجمه به آن‌ها وجود دارد. اگر برای یک زبان خاص، امکان استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین وجود داشته باشد، در کنارش آیکون دانلود را مشاهده خواهید کرد. این آیکون را برای هر زبانی که مایل به استفاده از آن به صورت آفلاین هستید، لمس کنید.

گوگل ترنسلیت آفلاین1

در کنار هر زبانی که نسخه آفلاین آن را دریافت کرده‌اید، یک تیک نمایش داده خواهد شد.

یکی دیگر از روش‌های استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین و همچنین مشاهده تمامی زبان‌های در دسترس به منظور بهره بردن از این ویژگی، رفتن به منو با لمس آیکون همبرگری شکل و سپس وارد شدن به قسمت Offline Translations است که در آن لیست تمامی زبان‌های دارای نسخه آفلاین را مشاهده خواهید کرد.

همچنین این برنامه به کاربر اطلاع می‌دهد حجم نسخه آفلاین چقدر است. در بدترین حالت انتظار نداریم حجم هر پکیج به بیشتر از 45 مگابایت تجاوز کند. بعد از مشاهده حجم پکیج و قابل قبول بودن آن، گزینه Download را لمس کنید.


فعال‌کردن قابلیت ترجمه ‌به‌صورت آفلاین

*چگونه نسخه‌های آفلاین گوگل ترنسلیت را حذف کنیم

بعد از پایان سفر و زمانی که دیگر احتیاجی به استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین نداشتید و یا با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه شدید، مجددا وارد اپلیکیشن شده و با لمس یکی از زبان‌های بالای رابط کاربری، وارد لیست تمامی زبان‌های پشتیبانی شده در سرویس گوگل ترنسلیت شوید.

سپس بر روی تیک کنار زبان مورد نظر ضربه بزنید. بعد از نمایش داده شدن صفحه تایید عملیات و حجم نسخه آفلاین زبان انتخاب شده، در صورت اطمینان از تصمیم، گزینه Remove را لمس کنید.

روش دیگر، رفتن به قسمت Offline Translations بعد از ورود به منو از طریق آیکون همبرگری و سپس لمس آیکون سطل آشغال کنار نسخه‌های آفلاین دانلود شده است.

حذف نسخه‌های آفلاین گوگل ترنسلیت1


در زمان استفاده از اپلیکیشن موبایل گوگل ترنسلیت، دانلود و ذخیره نسخه‌های آفلاین بسیار راحت است. البته گفتنی است قدرت استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین با زمان استفاده از سرویس مترجم گوگل به صورت آنلاین قابل مقایسه نیست.

*زبان های آفلاین گوگل ترنسلیت

مترجم گوگل به صورت آفلاین برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس و برای 60 زبان مختلف به منظور دانلود در دسترس خواهد بود که این زبان‌ها شامل آفریقایی، آلبانیایی، عربی، بلاروسی، بنگالی، چینی، دانمارکی، انگلیسی، فیلیپینی، فرانسوی، آلمانی، یونایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، نروژی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اوکراینی، اسپانیایی، سوئدی، ترکی و ویتنامی هستند.

Afrikaans، Albanian، Arabic، Belarusian، Bengali، Bulgarian، Catalan، Chinese، Croatian، Czech، Danish، Dutch، English، Esperanto، Estonian، Filipino، Finnish، French، Galician، Georgian، German، Greek، Gujarati، Haitian Creole، Hebrew، Hindi، Hungarian، Icelandic، Indonesian، Irish، Italian، Japanese، Kannada، Korean، Latvian، Lithuanian، Macedonian، Malay، Maltese، Marathi، Norwegian، Persian، Polish، Portuguese، Romanian، Russian، Slovak، Slovenian، Spanish، Swahili، Swedish، Tamil، Telugu، Thai، Turkish، Ukrainian، Urdu، Vietnamese، و Welsh.

خوشبختانه آفلاین پک مترجم گوگل برای زبان پارسی نیز موجود است.

در حالت آفلاین شما نمی توانید ورودی صدای مکالمه را انجام دهید اما می توانید تایپ کنید و از اسکن دوربین استفاده کنید. هر دو مورد به طور عادی کار می کنند. شما همچنین می توانید ترجمه های متن به گفتار را بخواهنید. برای تبدیل صدا به متن می توانید از 4 روش تبدیل صوت ، صدا و گفتار به متن و نوشتار فارسی در گوشی و کامپیوتر استفاده کنید.

*قابلیت استفاده از SMS Translation

با استفاده از قابلیت SMS Translation، پیامک های دریافتی خود را نیز ترجمه نمایید. برای این کار روی آیکن سه نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید و سپس گزینه SMS Translation را انتخاب کنید. پس از آن فهرست پیامک هایتان نشان داده می شود که با انتخاب موارد دلخواه قادر به ترجمه آن ها خواهید بود.

گفتنی است، این اپلیکیشن تاریخچه ای از موارد ترجمه شده قبلی را در خود نگه می دارند. بنابراین می توانید به سرعت به مواردی که قبلاً آن ها را ترجمه کرده اید دست یابید.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو