شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
امنيت-شبکه
امنيت اطلاعات -

۱۲ قانون ضروری برای امن ماندن در اینترنت

نداشتن دقت کافی هنگام گشت و گذار در اینترنت، وصل شدن به وای-فای‌های رایگان مشکوک، دانلود یک فایل مخرب و یا باز کردن پیوست یک ایمیل ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد. اگر نگران امنیت خود و فرزندان‌تان در فضای مجازی هستید، می‌توانید با رعایت ۱۲ قانون ضروری خود را در برابر اکثر تهدیدات سایبری مصون بدارید.

ادامه مطلب

امنيت اطلاعات -

تهدیدات پیچیده امنیتی، شایع‌تر از همیشه

در حوزه فضای سایبری دو موضوع در سال 2015 بسیار متفاوت با گذشته ظاهر شد. موضوع اول تهدیدات پیچیده امنیتی (advanced persistent threat) و دوم، باج افزارها یا ransomewareها بودند.

ادامه مطلب

پادويش - امنيت - هک

يک توليدکننده ضد بدافزار بومي خبر داد

شکست طرح حمايتي دولت از محصولات امنيتي بومي

توليدکننده ضد بدافزار بومي پادويش گفت: الزام عجولانه و زودتر از موعد دولتي‌ها به استفاده از محصولات امنيتي بومي باعث بي‌تاثيري اين دستورالعمل قانوني شد و مديران IT سازمان‌ها مديران بالادستي را براي کنار گذاشتن آن توجيه مي‌کنند.

ادامه مطلب

هک

گسترش دامنه فیشینگ در فضای مجازی

فعالیت صیادان با چهره‌های مشهور در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تسهیل ارتباطات نوین جهت برقراری روابط شخصی و حرفه‌ای شناخته‌ شده‌اند و از این حیث روزانه شاهد حضور چهره‌های معروفی در این عرصه هستیم که البته ممکن است ماسکی از چهره‌ آنها به صورت یک صیاد باشد.

ادامه مطلب

کابل

هک بدون اتصال به اینترنت هم ممکن شد

پژوهشگران قادر شدند داده‌هایی را از رایانه‌ای که به اینترنت وصل نبود سرقت کنند.

ادامه مطلب

امنيت

مرکز ماهر اعلام کرد؛

آسیب‌ پذیرترین نرم‌افزارهای ۲۰۱۵/ نشت اطلاعاتی مایکروسافت و اپل

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) براساس تحلیل های انجام شده، فهرست آسیب‌پذیرترین نرم افزارهای سال ۲۰۱۵ میلادی را اعلام کرد.

ادامه مطلب

واي فاي - شبکه

هک کردن یک شبکه‌ی بی‌سیم چقدر ساده است؟

ثانیه‌ها. فقط چند ثانیه. این چیزی است که بسیاری از متخصصان برای اندازه‌گیری مدت زمانی که طول می‌‌کشد تا یک هکر به یک شبکه‌ی خانگی رخنه کند به شما می‌گویند

ادامه مطلب

فيس بوک

مرکز ماهر اعلام کرد:

حمله به کاربران واتس‌اپ و فیس‌بوک/ سرقت اطلاعات

تیم تحقیقاتی آزمایشگاه کومودو حمله بدافزاری جدیدی که کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و پیام رسان واتس‌اپ را هدف قرار داده بود شناسایی کردند.

ادامه مطلب

آپا - صنعتي شريف -

آغاز رقابت های بین المللی نفوذ و دفاع در فضای مجازی به میزبانی ایران

ششمین دوره رقابت های بین المللی نفوذ و دفاع در فضای مجازی از امروز 16 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور 870 تیم داخلی و خارجی آغاز شد.

ادامه مطلب

شبکه - امنيت - اينترنت

5 گام تا ایمن سازی شبکه بی سیم خانگی

با توجه به احتمال سوء استفاده از شبکه بی سیم خانگی ، پلیس فتای شرق استان تهران ، 5 راهکار برای امن کردن این شبکه پیشنهاد می کند .

ادامه مطلب