سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آخرین اخبار سرویس کسب وکار

وزیر ارتباطات: دولت سیزدهم از کسب‌وکارهای آنلاین حمایت می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت سیزدهم، نگاه ما حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال است؛ چرا که اعتقاد داریم ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساخت توسعه تمام بخش‌های کشور است.

بازگشت مابه‌التفاوت تعرفه پستی به مردم آغاز شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز پرداخت مبالغ اضافه دریافتی خدمات پستی خبر داد و گفت: درخواست‌های کاربران برای دریافت مابه‌التفاوت وجوه پستی که از آنها دریافت شده بود، در حال رسیدگی است و تاکنون وجوه ۱۸۰ نفر عودت شده است.

NFT کاراکترهای اسنپ ثبت شدند

اسنپ در مراسمی، با حضور بنیانگذاران آلمانی خود و جمعی از خبرنگاران، از «گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰» رونمایی کرد.

«ایران نوآفرین»، سامانه‌ای برای ارائه خدمت به کسب‌وکارهای نوپا

در ۶ ماه پایانی ۱۴۰۰، مبلغ چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان تسهیلات از محل وجوه اداره شده و در قالب طرح «بومواره» به کسب‌وکارها ارائه شده است.

فضای مجازی فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد مشاغل جدید

یک کارشناس بازار کار، استفاده از فضای مجازی و اینترنت را یک فرصت بی نظیر برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید در کشور دانست و ضمن تاکید بر نظارت و قانونمند شدن کسب و کارهای اینترنتی، گفت: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها شود و از این فرصت برای ایجاد مشاغل جدید استفاده کند، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همان نسبت کاهش پیدا می کند.

فقط خریدهای اینترنتی که از طریق «شاپرک» پرداخت شوند، امکان شکایت و پیگیری دارند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام‌کرد: ثبت شکایت از کسب و کارهای متخلف، فقط در صورت واریز وجه از طریق شبکه الکترونیکی پرداخت کشور (شاپرک) وجود دارد و در صورت پرداخت نقدی و واریز وجه از طریق کارت به کارت، امکان ثبت شکایت و پیگیری خرید از طریق سامانه اینماد وجود نخواهد داشت.

۱۴ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار باید از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ همه فرایند‌های اعطای مجوز به متقاضیان را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.

امکانات سامانه «امتا» برای کسب‌وکارهای دارای اینماد

از نسخه جدید سامانه «امتا» و امکانات آن برای کسب ­و کارها به ویژه سکوهای اینترنتی رونمایی کردند و در مورد دیگر نیازمندی‌های کسب ‌و کارها و برنامه آینده سامانه، بحث و تبادل نظر شد.

وزارت اقتصاد: مدیران دستگاه‌های متخلف در صدور آنلاین مجوز کسب‌و‌کار به حبس محکوم می‌شوند

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد اعلام کرد مدیران دستگاه‌هایی که در اتصال به سامانه ملی مجوز‌های کسب‌و‌کار تعلل کنند، طبق قانون به ۲ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

آرشیو

اخبار برگزیده آرشیو

مطالب پیشنهادی آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو