شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
امنيت-شبکه
تلفن همراه - هک

به کسی شک دارید؟ اینجا کلیک کنید!

ایرانی‌ها با عضویت 80 درصدی خود در نرم‌افزار تلگرام، رتبه اول استفاده از آن را به نام خود ثبت کرده‌اند. هر چند این نرم‌افزار به ترتیب در عربستان، روسیه، آمریکا و یمن نیز از جایگاه قابل‌ توجهی برخوردار است اما هیچ کدام به اندازه ما به این نرم‌افزار وابسته نیستند و به آن اعتماد نکرده‌اند.

ادامه مطلب

بانک مرکزي

رفع ناامنی تلفن‌بانک و کدهای دستوری با شناسه کاربر/لغو محدودیت USSD

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه بستر تلفن بانک هم همانند یو اس اس دی از لحاظ امنیت مشکلاتی دارد، گفت: با پروژه‌ جدید بانک مرکزی، کاربر به جای درج اطلاعات خود، از یک شناسه مشخص استفاده خواهد کرد.

ادامه مطلب

اينترنت اشياء

لزوم وجود امنیت برای ورود اشیا به اینترنت

مدیرگروه فن‌آوری امنیت اطلاعات و سامانه‌ها در مرکز تحقیقات مخابرات ایران تاکید کرد: ورود اشیا به دنیای اینترنت نیاز مبرم به برقراری امنیت دارد.

ادامه مطلب

امنيت - هک

آمار حملات سایبری به ایران/ شناسایی ۱۰هزار سانحه امنیتی در یک روز

ایران بیشتر از بسیاری از کشورهای دنیا در مرکز هدف حملات سایبری قرار دارد و شواهد نشان می دهد که بسیاری از موارد تهاجم سایبری با هدف حمله به کشورهایی مانند ایران طراحی شده است.

ادامه مطلب

شبکه ملي اطلاعات

مرکز تحقيقات مخابرات ايران:

شبکه ملي اطلاعات به دنبال افزايش امنيت است

شبکه ملي اطلاعات از منظر قانون برنامه پنجم توسعه کشور به دنبال اهدافي چون پايين آوردن ريسک ضربه‌پذيري و مقابله با تحريم‌هاي احتمالي، افزايش آمادگي الکترونيکي، ايجاد بستر توسعه فرهنگ ايراني-اسلامي و افزايش امنيت است.

ادامه مطلب

شبکه هوشمند

چگونه امنیت را در شبکه‌های بیسیم حفظ کنیم؟

امروزه کمتر خانه‌ای را می توان یافت که به اینترنت مجهز نباشد. حتی اماکن عمومی نظیر رستوران ا، کافی شاپ ها، فرودگاه ها و... اینترنت را در شبکه بی سیم ارائه می کنند و کافی است با تبلت و یا گوشی هوشمند خود از هر جایی به اینترنت متصل شوید.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

توضیح معاون وزیر ICT درباره حذف ای‌میل‌های خارجی

معاون وزیر ICT درباره این که در میان ای‌میل‌های داخلی برخی از آنها اطلاعات متعددی را از کاربران می‌خواهند، گفت: این موضوع را به اطلاع سرویس‌دهندگان ای‌میل رسانده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که تا آنجایی که می‌‌توانند حجم اطلاعات خواسته‌شده از کاربر را به حداقل برسانند تا میزان امنیت این شبکه افزایش یابد.

ادامه مطلب

تیک نیوز

هک کردن یک شبکه‌ی بی‌سیم چقدر ساده است؟

ثانیه‌ها. فقط چند ثانیه. این چیزی است که بسیاری از متخصصان برای اندازه‌گیری مدت زمانی که طول می‌‌کشد تا یک هکر به یک شبکه‌ی خانگی رخنه کند به شما می‌گویند

ادامه مطلب