یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
ايميل-هاي-ايراني
حکيم جوادي

معاون وزیر ICT خبر داد:

احراز هویت کاربران ای‌میل‌های ایرانی

افرادی که ممکن است کمتر از بقیه در فضای مجازی رفت‌وآمد داشته باشند هم این روزها با واژه‌هایی مثل ای‌میل ملی و ایرانی، بیگانه نیستند و همگان درباره‌ی راه‌اندازی سرویس‌های جدیدی که بتواند با پست‌های الکترونیکی خارجی از جمله یاهو و جی‌میل رقابت کنند، مسائل متعددی را شنیده‌اند. با این وجود کمتر پیش می‌آید که در مراوداتی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، آدرس پست الکترونیکی فردی آدرسی ایرانی باشد.

ادامه مطلب

رادکاني

اي‌ميل‌هاي خارجي مسدود مي‌شوند؟

از زمان طرح موضوع راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات و به دنبال آن اي‌ميل‌هاي ايراني، نگراني‌هاي متعددي در ميان کاربران اينترنت ايجاد شد و گاه بحث‌هايي مبني بر عدم دسترسي به اينترنت جهاني و يا اي‌ميل‌هاي خارجي مطرح شد، بحثي که معاون گسترش شبکه سازمان فن‌آوري اطلاعات آن را منتفي دانسته و در عين حال اميدوار است با راه‌اندازي پست‌هاي الکترونيکي ايراني ميزان استفاده کاربران از اين اي‌ميل‌هاي نا امن خارجي کمتر شود.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات خبر داد:

معرفي و اعلام سه اي‌ميل ايراني

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات درباره الزام استفاده از اي‌ميل‌هاي ايراني در ثبت نام و عضويت در بانک‌ها و سازمان‌هاي دولتي که چندي پيش مطرح شده بود گفت: در حال حاضر سه اي‌ميل معرفي شده و در تدارک و طراحي اي‌ميل‌هاي ديگر ايراني هستيم.

ادامه مطلب