شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
تجهيزات-مخابراتي
اذري جهرمي

واردات 21 قلم کالای ICT ممنوع شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه در تولید برخی تجهیزات مخابراتی به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: لیست 21 قلم کالای ممنوعه وارداتی حوزه فاوا اعلام شد.

ادامه مطلب

کابل - تجهيزات

مناقصه تجهیز زیرساخت دیتاسنترهای رگولاتوری فراخوان شد

علاقه‌مندان به شرکت در مناقصه ساخت، اجرا، تجهیز و پشتیبانی زیرساخت فیزیکی مراکز داده سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی تا دوم آذر ماه مهلت اعلام تقاضا دارند.

ادامه مطلب

مخابرات - صنايع - شبکه

خودکفایی ایران در برخی تجهیزات مخابراتی

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، دوره تحریم‌ها را که از تبعات آن ورود محصولات چینی و عدم الزام اپراتورهای مخابراتی به استفاده از توان داخلی بود، بدترین دوره ‌برای این شرکت دانست و بر لزوم انتقال دانش فنی به کشور برای پیشرفت در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی تاکید کرد.

ادامه مطلب

شبکه جهاني - اينترنت

بومی سازی، طراحی و ساخت پیشرفته ترین معماری شبکه های مخابراتی جهان

طی موافقنامه سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و صنایع ارتباطی آوا (عضو پارک فناوری پردیس) بومی سازی، طراحی و ساخت تجهیزات لایه هسته IMS پیشرفته ترین معماری شبکه های مخابراتی جهان در حال انجام است.

ادامه مطلب

مجلس

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی:

کاش مجلس دهم جلوی واردات قاچاق را بگیرد

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی با ابراز تاسف از این‌که در مجلس نهم اقدامات کافی در زمینه مبارزه با واردات قاچاق صورت نگرفته اظهار امیدواری کرد که این موضوع در مجلس بعدی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ادامه مطلب

مخابرات

معاون شرکت مخابرات:

نوسازی شبکه مخابراتی کشور آغاز شد/ نصب تجهیزات جدید در ۱۶ استان

معاون شرکت مخابرات ایران از آغاز نوسازی شبکه مخابراتی کشور در ۳ بخش مراکز تلفنی، زیرساخت شبکه و دیتا به صورت یکپارچه خبر داد و گفت: تجهیزات مورد نظر در مراکز تلفنی ۱۶ استان در حال نصب است.

ادامه مطلب

واعظي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

ورود تجهیزات مخابراتی غیراستاندارد با برچسب برندهای جهانی

وزیر ارتباطات گفت: برخی تجهیزات مخابراتی و فناوری اطلاعات با برچسب برندهای معتبر جهانی وارد کشور شده‌اند اما در مرحله تأیید نمونه فنی مشخص شده استانداردهای لازم را ندارند.

ادامه مطلب

مخابرات

توليدکنندگان تجهيزات مخابراتي گردهم مي آيند

نخستين همايش بررسي چالش ها، انتظارات و تعاملات ميان شرکتهاي توليد کننده تجهيزات مخابراتي با هدف رفع مشکلات بخش مخابرات کشور برگزار مي شود.

ادامه مطلب

دكترعباسي شاهكوهي

توليد بومي تجهيزات مخابراتي موجب کاهش خروج نخبگان مي شود

يک مقام مسئول در موسسه تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: توليد انبوه و بومي تجهيزات مخابراتي موجب جذب نخبگان در بازار کار مي شود و مانع خروج آنان از کشور مي شود.

ادامه مطلب

ايرانسل

معامله شرکت‌های آمریکایی با ایران و بی اعتنایی به تحریم‌ها

رویترز طی گزارشی اعلام کرد شرکت تلفن همراه ایرانسل با دور زدن تحریمهای آمریکا توانسته است بخشی از تجهیزات مخابراتی خود را از شرکتهای آمریکایی خریداری کند.

ادامه مطلب