شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
حافظه
فلش

بازشدن تنها توسط مالک؛

حافظه فلش غيرقابل هک به بازار مي‌آيد

يک شرکت تجاري از توليد حافظه فلشي خبر داده که کاملاً غير قابل هک است و باز کردن آن تنها توسط مالک اين حافظه ممکن است.

ادامه مطلب

مموري - ذخيره سازي

200 گیگابایت در یک بند انگشت!

کمپانی "پاتریوت" (Patriot) یک تولید کننده پیشرو در صنعت حافظه های موقت،رم،فلش درایو،کارت حافظه،کارت حافظه،SSD،اوازم جانبی کامپیوتر و لوازم جانبی موبایل است.این برند به خوبی در ایران شناخته شده و مورد اعتماد کاربران است.اما اینبار شاهد یک شگفتی از این برند هستیم!با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

ذخيره سازي

کلاس جدید کارت های SD معرفی شد

پس از ورود رزولوشن های بالا مانند UHD/4K و اضافه شدن تکنیک هایی مانند 3D،VR و HDR،پردازنده و سخت افزارهایی مناسب برای آنها تهیه شد.منظور سخت افزارهایی است که درون گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد.اما یکی از مهمترین بخش هایی که می بایست آماده ارائه خدمات به سیستم باشد،حافظه ذخیره سازی است.بر خلاف تصور عامه،یک ذخیره ساز با سرعت و امکانات پائین می تواند به آسانی سیستم را یک باتلاق "گلوگاه" بکشد.

ادامه مطلب

superman

حافظه‌های بلوری فیلم سوپر من در رایانه‌ها جامه واقعیت می‌پوشد

محققان دانشگاه ساوتهمپتون با استفاده از لیزر، اتم‌های یک تکه شیشه را طوری بازآرایی کرده‌اند که به نوعی حافظه‌ جدید برای رایانه‌ها تبدیل می‌شود و مدعی‌اند که این حافظه‌ شیشه‌ای خیلی از حافظه‌های کنونی پایدارترتر و انعطاف پذیرتر است و برخلاف آ‌نها عمری کوتاه ندارند و در برابر گرما و رطوبت آسیب پذیر نیستند.

ادامه مطلب

حافظه

استفاده از جستجوگرهای اینترنتی حافظه را ضعیف می‌کند

طبق تحقیق جدید محققان دانشگاه کلمبیا استفاده از جستجوگرهای اینترنتی باعث تضعیف حافظه‌ کاربران می‌شود و شمار فزاینده‌ای از مردم از رایانه به عنوان حافظه‌ بیرونی استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب

فلش

فلش 128 گیگابایتی هم از راه رسید

شرکت OCZ از ساخت نسل جدید حافظه‌های جانبی جامد Core Series SSD خبر داده که می‌تواند تمامی نیازهای کاربران برای ذخیره اطلاعات در حجم زیاد را برآورده کند.

ادامه مطلب