شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
زنان
مرادي

ارتقای جایگاه زنان در وزارت ارتباطات

طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرکارخانم مهندس مرادی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، منصوب شد.

ادامه مطلب

زنان

معرفی کارآفرینان برتر حوزه ICT در دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در اقتصاد

در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در اقتصاد پایدار، آزاده داننده به عنوان کارآفرین برتر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب و موفق به دریافت تندیس، نشان و لوح سپاس در بین 10 نفر نخست شد.

ادامه مطلب

واعظي

توصیه وزیر ICT برای استفاده از زنان در پستهای مدیریتی

توصیه وزارت ارتباطات این است که در شرایط مساوی بین زنان و مردان در پست‌های مدیریتی از زنان استفاده شود، گفت: زنان معمولا مسوولیت‌پذیری بیشتری نسبت به مردان دارند.

ادامه مطلب

it

جاي خالي زنان در دنياي فناوري اطلاعات

عليرغم گذشت دودهه از همه گير شدن فناوري اطلاعات هنوز زنان به فعاليت در اين عرصه علاقه چنداني نشان نمي دهند و حضورشان در اين بخش کمرنگ است.

ادامه مطلب

saudi-women

دولت عربستان به ادارات دستور داد از مراجعان زن شماره تلفن همراه نگیرند

وزارت کشور عربستان به تمامی ادارات دولتی دستور داد به هیچ وجه از مراجعان زن شماره تلفن همراه نگیرند و فقط حق دارند از مراجعان مرد شماره بگیرند.

ادامه مطلب

حمدون توره

اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات خواهان افزایش تخصص‌های فاوایی زنان شد

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات(ITU) بر لزوم تلاش بیش‌تر برای پشتیبانی از زنان برای کسب تخصص‌های فاوا تاکید کرد زیرا با این کار می‌توان کمبود نیروی انسانی در بخش فاوا را جبران کرد.

ادامه مطلب

پيامک

زنان بیش‌تر از مردان پیامک ارسال می کنند

طبق بررسی آماری جدیدی که شرکت تلفن‌همراه موبی‌استار (Mobistar) بلژیک انجام داده است زنان بیش از مردان از تلفن استفاده می‌کنند، خیلی بیش‌تر پیامک ارسال می‌کنند و به بهره‌بردارشان هم دلبستگی بیش‌تری دارند. از سوی دیگر زنان کم‌تر از مردان با تلفن همراه به اینترنت وصل می‌شوند و به تلفن هوشمند هم علاقه‌ کم‌تری دارند.

ادامه مطلب

طهماسبي

مدیرعامل شرکت آواژنگ سیستم:

فناوری اطلاعات میان بری سریع برای ورود زنان به عرصه های اقتصادی است

یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، حضور زنان در حوزه IT را به نسبت سایر حوزه های کسب و کار مثل حمل ونقل، ساخت و ساز، صنایع نفتی و غیره چشمگیر ارزیابی کرد و در توضیح آن گفت: IT صنعت جوانی است و به همین دلیل باورهای منفی که در صنایع دیگر در خصوص عملکرد زنان نهادینه شده است مثل این اعتقاد که پروژه های بزرگ باید در حیطه مدیریت مردان باشد، کمتر در این بخش مشاهده می شود.

ادامه مطلب