یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
قاچاق
لپ تاپ

هشدار نسبت به توسعه قاچاق لب‌تاپ در پی افزایش تعرفه واردات

رییس اتحادیه فناوران رایانه افزایش پنج درصدی تعرفه واردات لب‌تاپ را از جمله عواملی دانست که می‌تواند منجر به افزایش قاچاق در این زمینه شود.

ادامه مطلب

بازار گوشي

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری عنوان کرد

قاچاق موبایل بدون هزینه، واردات با 20 درصد تعرفه!

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: در حال حاضر واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه شش درصد تعرفه گمرکی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و حدود چهار درصد هزینه‌های دیگر پرداخت می‌کند و در مجموع حدود 19 تا 20 درصد برای واردات قانونی هزینه می‌شود و این درحالی است که برای واردات قاچاق برخی هزینه‌ها حذف می‌شود و به نفع قاچاقچیان است.

ادامه مطلب

اينترنت موبايل

خط و نشان وزیر ارتباطات برای قاچاقچیان مکالمه

آخرین آمارهای ارائه شده در حوزه قاچاق مکالمات VOIP رقم این بازار را سالانه حدود 30 تا 40 میلیارد تومان اعلام کرده بود. این در حالی است که به نظر می‌رسد طی سالهای اخیر این رقم افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

ادامه مطلب

موبايل

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری:

75 درصد گوشی‌های بالای 500 هزار تومان قاچاق است

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: در حال حاضر حدود 70 تا 75 درصد گوشی های 500 هزار تومان به بالا از طریق قاچاق وارد می شوند، ولی در گوشی‌های با نرخ کمتر از 500 هزار تومان میزان قاچاق بسیار کمتر است. به طور کلی قاچاق گوشی های بالای 500 هزار تومان برای قاچاقچی سودمند است.

ادامه مطلب

خبرهایی از برخوردهای پرحاشیه در قلب بازار تلفن همراه

نبرد با غول قاچاق در علا‌ءالدین

در طول هفته گذشته پاساژ علا‌ءالدین خبرسازترین مرکز خرید کشور بود. همان‌طور که در شماره‌های قبل روزنامه فناوران درج شد، ابتدای هفته گذشته فردی طبقه ششم علاءالدین را برای خودکشی انتخاب کرد، پس از آن آتش‌سوزی و حریق در طبقه چهارم این پاساژ رخ داد و اواخر هفته، پاساژ به دلایلی که هنوز چند و چون آن کاملا مشخص نشده، شاهد ضد و خورد بین برخی از فروشگاه‌داران و نیروی انتظامی و در نهایت تعطیلی برخی از واحدها بود.

ادامه مطلب

تزئيني

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت:

عمده قاچاق مکالمات از مسیر تلفن ثابت است

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه های در دست اقدام این شرکت برای مقابله با قاچاق مکالمات تلفن اینترنتی خبرداد و بیان کرد: عمده قاچاق مکالمات از مسیر تلفن ثابت عبور می کند.

ادامه مطلب

VOIP

بی توجهی مسوولان نسبت به قاچاق مکالمات

بررسی آخرین وضعیت تلفن اینترنتی کشور نشان می دهد با پایان یافتن قرارداد پیمانکاران ارایه دهنده تلفن اینترنتی و نیز اتمام مدت تمدید یک ساله قرارداد آنها بار دیگر زمان تصمیم‌گیری در مورد ارایه VOIP و اضافه شدن شرکت های جدید به این فعالیت فرا رسیده است.

ادامه مطلب

تلفن

90 درصد اپراتورها سالی 150 میلیون دلار بابت قاچاق مکالمه زیان می‌کنند

به گفته‌ مدیرعامل شرکت انگلیسی روکتور(Revector) که در حوزه‌ مدیریت تقلب تخصص دارد 90 درصد اپراتورهای تلفن همراه بابت " قاچاق مکالمات " زیان می‌بینند، اما کار چندانی هم برای جلوگیری از آن انجام نمی‌دهند.

ادامه مطلب