شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
ژاپن
توشيبا

توشیبا نوت بوک های سه بعدی بدون شیشه عرضه می‌کند

شرکت ژاپنی توشیبا (Toshiba) پس از عرضه‌ موفقیت‌آمیز تلویزیون‌های سه بعدی بدون شیشه در اواخر سال 2010 در پی عرضه‌ رایانه های کتابی(نوت بوک) سه بعدی بدون شیشه در نیمه‌ دوم سال 2011 است.

ادامه مطلب

ژاپن

فاجعه ژاپن باعث تقویت درآمد جهانی تراشه سازی می شود

طبق پیش‌بینی گروه تحقیقاتی آیسپلای(iSuppli)،اختلالات ناشی از زمین‌لرزه و دریالرزه‌ ژاپن درآمد جهانی تولید تراشه‌های نیمه‌رسانا را در سال 2011 افزایش خواهد داد زیرا کمبودها سبب افزایش قیمت حافظه‌های اصلی خواهد شد.

ادامه مطلب

سوني

تعطیلی اغلب کارخانه‌های سونی در ژاپن

سونی تولید خود را در تعداد بیشتری از کارخانه‌هایش در ژاپن متوقف می کند.

ادامه مطلب

سونامي

زمین‌لرزه‌ ژاپن به کابل زیردریایی آسیب رساند

شرکت مخابراتی چونگهوا (Chunghwa) تایوان اعلام کرد زمین‌لرزه مهیب ژاپن آسیب‌هایی به یک کابل زیردریایی که به طورت اشتراکی در اختیار دو کشور است، وارد کرده است اما ارتباطات داده‌ای را قطع نکرده است.

ادامه مطلب

سونامي

زلزله ژاپن به صنعت نیمه هادی‌ها رسید

کارشناسان آی تی از آن بیم دارند که زلزله مهلک ژاپن در روز جمعه تاثیرات منفی شدیدی بر روی بازار نیمه هادی ها بر جای بگذارد.

ادامه مطلب

سونامي

اینترنت در ژاپن با وجود زلزله 8.9 ریشتری قطع نشد

یک روز پس از زلزله مرگبار و سونامی ژاپن، شبکه های مخابراتی و تلفن همراه در این کشور کماکان دچار اختلالات جدی است، با این حال اینترنت در اکثر نقاط این کشور با سرعت و کیفیت خوب در دسترس است.

ادامه مطلب

HTC EVO WiMAX

اولین تلفن همراه هوشمند با پشتیبانی از شبکه وایمکس تولید شد

شرکت KDDI ژاپن نخستین تلفن همراه هوشمند سازگار با شبکه‌ پرسرعت وایمکس در ژاپن را عرضه کرد تا ضمن همپا شدن با روند فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند خود را از سایر بهره‌برداران متمایز کند.

ادامه مطلب

شيشه ضد خش

ژاپنی‌ها صفحه‌ ضد خش جدید برای گوشی تلفن همراه ساختند

شرکت ژاپنی ای‌جی‌سی (AGC) که تولیدکننده‌ مواد شیمیایی و شیشه است از تولید شیشه‌ای بسیار قوی خبر داد که برای استفاده در صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های کیفی کوچک و سایر تجهیزات مشابه مناسب است.

ادامه مطلب