شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
آفريقا
فيس بوک

حمله اینترنتی فیس بوک به آفریقا

فیس بوک با هدف تبلیغ خدمات و کسب و کارهای وابسته به خود قصد دارد اینترنت رایگان را در دسترس کاربران آفریقایی قرار دهد.

ادامه مطلب

mtn

ام‌تی‌ان خرید امتیاز اپراتور وایمکس را تکذیب کرد

شرکت ام‌تی‌ان که در آفریقا مستقر است شایعات خرید شرکتی به نام آیبرست(iBurst) را که اپراتور شبکه‌ وایمکس در آفریقای جنوبی است تکذیب کرد ولی انجام گفت و گوهایی در این زمینه را تکذیب نکرد.

ادامه مطلب

itu

آفریقا میزبان چهار کارگاه آی‌تی‌یو خواهد بود

آفریقا تا پایان سال 2011 میزبان چهار کارگاه اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) خواهد.

ادامه مطلب

LTE

بهره برداران آفریقا خدمات آزمایشی LTE را به راه انداختند

به گفته‌ ماگنوس مکونگازی، مدیر عامل اریکسون آفریقای جنوبی شرکت اریکسون هم اکنون با شماری از بهره‌برداران تلفن همراه آفریقا در پی بهره‌برداری آزمایشی LTE در قاره‌ سیاه است. اکونت(Econet)، مووی‌سل(Movicel) و یونی‌تل(Unitel) از جمله‌ این بهره‌برداران هستند.

ادامه مطلب

اتصالات

اتصالات در سال 1999 وارد آفریقا شد

اتصالات سرمایه‌گذار سال آفریقا شد

گروه مخابراتی اتصالات امارات در مراسم سالانه‌ جوایز کسب ‌و کار آفریقا در لندن جایزه‌ سرمایه‌گذار سال آفریقا را دریافت کرد زیرا طی 12 سال در یازده بازار آفریقا حضور فعال داشته است و همچنان برای راه‌اندازی و گسترش خدمات سرمایه‌گذاری می‌کند.

ادامه مطلب

آفريقا

سرقت نرم‌افزار در آفریقا دو برابر میزان جهانی است

83 درصد نرم‌افزارهای نصب شده در رایانه‌های شخصی در افریقا در سال 2010 میلادی سرقتی بوده‌اند، در حالی که این شاخص در جهان برابر با 42 درصد است.

ادامه مطلب

شمار خطوط تلفن همراه آفریقا از اروپای غربی فراتر رفت

طبق گزارش گروه وایرلس اینتلینجس (Wireless Intelligence)شمار خطوط تلفن همراه آفریقا در سه ماهه‌ چهارم سال 2010 میلادی 20 درصد رشد داشت و کم‌ترین رشد در دنیا از آن اروپای غربی بود.

ادامه مطلب

فيبرنوري

نخستین شبکه‌ فیبر تا خانه در منطقه پایین صحرای آفریقا راه‌اندازی شد

شرکت کنیایی جامی تلکوم در حال راه اندازی شبکه نوری غیرفعال گیگابیتی(GPON) است که برای نخستین بار عرضه خدمات فیبر تاخانه (FTTH) را در منطقه‌ پایین صحرای آفریقا میسر می‌کند.

ادامه مطلب

موبيتل

راه‌اندازی شبکه‌ وایمکس در پایتخت نیجریه

شرکت مخابراتی موبیتل(Mobitel) نیجریه با هدف ارایه خدمات به کاربران نهایی و شرکت‌های کوچک و متوسط خدمات وایمکس را در لاگوس پایتخت این کشور راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب

Econet

زیمباوه شبکه وایمکس راه‌اندازی می‌کند

شرکت اکونت(Econet) که از لحاظ شمار مشترکان بزرگ‌ترین بهره‌بردار تلفن همراه در کشور فقیر زیمباوه در آفریقا است با صرف 100میلیون دلار خدمات فراخ‌باند سیار خود را به طور رسمی در شهرهای بزرگ این کشور به راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب