پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
اینترنت-ثابت
اینترنت ثابت

افزایش دقیقه نودی قیمت اینترنت

افزایش دقیقه نودی قیمت اینترنت ثابت یاADSL صدای مشترکان را درآورد. مشترکان می‌گویند اگرچه طبق کسب اطلاع از وزارت ارتباطات این افزایش قیمت غیرقانونی نبوده است.

ادامه مطلب

اینترنت ثابت

آیا مخابرات در اینترنت زیرفروشی می‌کند؟ کاهش ۶ درصدی سهم FCPها از بازار اینترنت ثابت

آمارهای رگولاتوری نشان می‌دهند سهم شرکت‌های FCP از بازار اینترنت پرسرعت با فناوری ADSL در یک سال اخیر تا ۶ درصد کاهش یافته و در مقابل سهم شرکت مخابرات به همین میزان افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب

fcp

چرا پروانه‌های FCP نتوانستند بازار اینترنت ثابت را نجات دهند؟

۶ سال از واگذاری پروانه‌های اینترنت ثابت یا FCP به شرکت‌های بزرگ اینترنتی می‌گذرد؛ پروانه‌هایی که قرار بود مرهمی باشد بر زخم بیش از ۱۰ سال انحصار مخابرات بر بدن اینترنت ثابت کشور؛ حالا که بیش از ۵ سال از ارائه این پروانه‌ها گذشته، آیا بازیگران اینترنت ثابت توانسته‌اند تغییراتی در بازار اینترنت ثابت کشور ایجاد کنند؟

ادامه مطلب

اینترنت

توسعه اینترنت ثابت با رفع انحصار صورت می گیرد

اعطای پروانه اپراتوری برای شهرداری و وزارت نیرو به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات سپرده شد و گفته می‌شود این پروانه قرار است باعث کاهش انحصار مخابرات در این بازار و توسعه شبکه فیبر نوری و در نهایت، افزایش کیفیت اینترنت ثابت کاربران شود. روزنامه ایران نظر کارشناسان اینترنت را در زمینه این خبر جویا شده است.

ادامه مطلب

سنجش سرعت اینترنت

نسبت به ماه گذشته؛

سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید

جدیدترین گزارش سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای جهان می دهد آمار نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است. هرچند جایگاه ایران در ۲ بخش یک پله سقوط کرده است.

ادامه مطلب

سرعت اینترنت

متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل اعلام شد

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۷۹ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۰۴ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

ادامه مطلب

اینترنت همراه

گزارش آماری رگولاتوری منتشر شد؛

اختلاف فاحش ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ثابت در کشور

گزارش آماری بخش ICT کشور نشان می دهد که کاربران ایرانی برای اتصال تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت دارند و ضریب نفوذ اینترنت ثابت یک هشتم اینترنت موبایل است.

ادامه مطلب

سرعت اینترنت

ایران در رتبه ۱۳۳ اینترنت ثابت جهانی قرار گرفت

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۰۶ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۷۸ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۲.۰۲ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۳ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

ادامه مطلب

دکل های مخابراتی

تفاهم مدیران اپراتورهای اینترنت ثابت کشور بر لزوم تغییرات اساسی حوزه رگولاتوری

از نظر مدیران شرکت های ارائه دهنده اینترنت ثابت، یکی از مهم ترین علل عدم پیشرفت این شرکت ها، قوانین غیرکارشناسی رگولاتوری است که در نهایت منجر به عدم سودآوری کافی و ضعیف تر شدن بازار اینترنت ثابت بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر می شود.

ادامه مطلب

اینترنت

سهم ۹۴ درصدی ۳G و ۴G در مصرف اینترنت

اینترنت همراه در سال‌های گذشته، از اینترنت ثابت سبقت گرفته و طبق آخرین آمار، سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت به ۹۴.۲۴ درصد است.

ادامه مطلب