جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
بدافزار
سرقت اطلاعات

سرقت اطلاعات از رایانه‌های شخصی با فایل‌های RTF

گروهی از هکرها تحت حمایت سازمان‌های دولتی تکنیک جدید ساده‌ و البته موثر را برای تقویت کمپین‌های فیشینگ به کار گرفته‌اند تا از این طریق بدافزار خود را روی رایانه‌های شخصی مستقر کنند و اطلاعات مورد نیز دولت‌ها را سرقت کنند.

ادامه مطلب

بدافزار

سازمان‌های ایرانی هدف نوعی بدافزار با دام‌هایی به زبان فارسی

مرکز افتا اعلام کرد که سازمان‌های ایرانی در هفته‌های اخیر هدف بدافزار Agent Tesla قرار گرفته‌اند که در جریان آن ایمیل‌های جعلی با ظاهر و محتوای قابل‌باور به کاربران ارسال شده است.

ادامه مطلب

بدافزار

حمله جاسوس افزار جدید به کاربران اندروید و آیفون

محققان امنیتی بدافزار جدیدی با قابلیتهای جاسوسی و مراقبتی شناسایی کرده اند که نسخه های سیستمهای عامل اندروید و iOS را هدف می گیرد.

ادامه مطلب

گيف

مراقب تصاوير متحرک (GIF) آلوده به بدافزار باشيد!

محققان و پژوهشگران امنيتي به تازگي دريافته اند که بدافزار جديدي در تصاوير متحرک رد و بدل شده توسط کاربران در اپليکيشن هاي پيام‌رسان وجود دارد که قادر است اطلاعات شخصي آنها را به سرقت ببرد.

ادامه مطلب

بدافزار اندرويد

با کشف بدافزار جديد

زنگ هشدار براي گوشي‌هاي اندرويدي به صدا درآمد

محققان فعال در حوزه امنيت سايبري به‌تازگي از کشف يک بدافزار خطرناک جديد خبر داده‌اند که به هکرها اجازه مي‌دهد به اطلاعات گوشي‌هاي اندرويدي دسترسي پيدا کنند.

ادامه مطلب

بدافزار ميراي

مرکز ماهر اعلام کرد

هشدار فوري درباره احتمال خطر انتشار يک بدافزار در ساعات آينده در کشور

مرکز ماهر از خطر احتمالي بدافزار VPNFilter در روزها و ساعات آينده در کشور خبر داده که تاکنون بيش از ??? هزار قرباني در جهان داشته‌ است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

انتشار بدافزار از طريق تصاوير آلوده در فيس بوک و لينکداين

با توجه به استفاده هکرها از روش‌هاي خلاقانه براي حمله به کاربران شبکه‌هاي اجتماعي، آنان اين روزها بايد بيش از گذشته مراقب امنيت خود باشند.

ادامه مطلب

استاکس نت

شناسایی نسل جدید استاکس نت برای حمله به سیستم‌های کنترل صنعتی

بدافزار اسرارآمیزی که به تازگی شناسایی شده، می تواند سیستم های کنترل صنعتی و جمع آوری داده شرکت زیمنس موسوم به SCADA را هدف قرار دهد.

ادامه مطلب

تلفن همراه - آنتي ويروس

گوشي هاي اندرويدي در معرض خطر باج افزارها

شرکت امنيتي سيمنتک (Symantec) نوع جديدي از باج افزارهاي اندرويدي را به تازگي کشف کرده است که در نوع خود از تاکتيک هاي جديدي بهره مي برد که شاخص اصلي آن استفاده از بسته نصب و راه اندازي جعلي است که به وسيله آن مجوزهاي قانوني را براي مديريت دستگاه قرباني به بدافزار خواهد داد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

"آگهی‌افزارها" چه هستند؟

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: "آگهی‌افزارها" نوع جدیدی از بدافزار هستند که در موارد متعدد پس از آلوده شدن سیستم به آنها، امکان پاک‌سازی دستگاه غیرممکن خواهد بود.

ادامه مطلب