شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تولید-تراشه
اینتل

چرخش اینتل به‌سوی آینده صنعت تراشه

وقتی ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ بر صندلی ریاست مایکروسافت تکیه کرد، در اولین اقدامش، درهای ویندوز را به‌جهان خارج باز کرد. او برخلاف مدیران پیشین خود که تاج جادویی غول نرم‌افزاری جهان را از دنیای بیرون مخفی و پنهان نگه می‌داشتند، این سیستم‌عامل را در معرض نسیم رقابت قرار داد.

ادامه مطلب

تراشه

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری در تگزاس برای حل مشکل کمبود تراشه

کمبود تراشه های مختلف در آمریکا به چنان مشکل جدی مبدل شده که مقامات شهر تگزاس برای حل آن به سامسونگ معافیت مالیاتی داده اند تا برای ساخت یک کارخانه تراشه ۱۷ میلیارد دلاری اقدام کند.

ادامه مطلب

تراشه

قیمت محصولات بزرگترین تراشه ساز جهان افزایش می یابد

طبق گزارشی جدید بزرگترین تراشه ساز جهان تصمیم دارد قیمت محصولاتش را ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

ادامه مطلب

تراشه

اینفینئون پیش بینی کرد

ادامه کمبود جهانی تراشه تا سال ۲۰۲۳

شرکت اینفینئون که بزرگترین شرکت تولیدکننده نیمه رسانا در آلمان است، پیش بینی کرد کمبود جهانی تراشه که به همه از خودروسازان تا تولیدکنندگان رایانه آسیب زده، ممکن است سالها ادامه پیدا کند.

ادامه مطلب

تراشه

برنامه ۴۵۰ میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی جهان

کره جنوبی با رونمایی طرح هایی به ارزش حدود ۴۵۰ میلیارد دلار برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی جهان در یک دهه آینده، در رقابت جهانی برای برتری در این فناوری مهم به چین و آمریکا پیوست.

ادامه مطلب

تراشه

کوچک‌ترین تراشه‌ جهان برای تزریق به بدن تولید شد

محققان دانشگاه کلمبیا موفق به تولید کوچک‌ترین سیستم تک تراشه‌ای جهان شدند که با استفاده از سوزن قابل تزریق به درون بدن است.

ادامه مطلب

تراشه

نشست اضطراری مدیران ۲۰ شرکت بزرگ درباره کمبود تراشه

مدیران ارشد ۲۰ شرکت بزرگ که نگران کمبود جهانی تراشه هستند، برای بحث درباره این وضعیت دوشنبه هفته جاری در کاح سفید حضور پیدا می کنند.

ادامه مطلب

tsmc

سرمایه گذاری بی سابقه ۱۰۰ میلیارد دلاری برای تولید تراشه

شرکت تایوانی تی اس ام سی سازنده انواع تراشه و نیمه هادی از سرمایه گذاری بی سابقه ۱۰۰ میلیارد دلاری در سه سال آینده برای تولید انواع تراشه خبر داده است.

ادامه مطلب

تراشه

ماراتون جهانی برای ساخت کارخانه‌های تراشه‌سازی

دولتهای سراسر جهان در مواجهه با کمبود تراشه که صنایع خودروسازی و لوازم الکترونیک را با چالش جدی روبرو کرده و وابستگی آنها به شرکتهای تایوانی را بارز کرده است، حمایت مالی عظیمی برای ساخت کارخانه‌های تولید نیمه رسانا فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب