شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
حريم-شخصي
هويت - کاربر - مشترک

صراحت قانون درباره مسئولیت افشای اطلاعات مشترکان

در حالی که ایرانسل مسئولیت افشای اطلاعات مشترکان را از گردن خود باز کرده، 3 بند از قانون جرایم رایانه‌ای به روشنی تکلیف قصور در صیانت از اطلاعات مشترکان را روشن کرده است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

تلفن هوشمندی که به کاربران اجازه نصب هیچ برنامه ای را نمی دهد!

کمپانی های بسیار زیادی از کشورهای سرتاسر جهان به تولید تلفن های هوشمند مشغول هستند و هر یک سعی می کنند با ارائه بهترین امکانات به کاربران خود، طیف خاصی را به استفاده از محصولات جلب کنند. در این بین گوشی های با سیستم عامل های اندروید و iOS بیشترین کاربران را در سراسر جهان دارند و می توان گفت عمده ترین دلیل محبوبیت آنها نیز امکان نصب برنامه های متعدد روی گوشی است. با این حال دستگاه های ویژه ای هم مانند BlackPhone از کمپانی Silent Circle که یک گوشی فوق امن به حساب می آید یا بلک بری های اختصاصی که برای رهبران جهان تولید می شوند هم هستند که به دلایل امنیتی کاربری به خصوصی دارند. اما بد نیست بدانید که یک گوشی جدید هم معرفی شده که به کاربران خود اجازه نصب هیچ برنامه ای را نمی دهد!

ادامه مطلب

ذخيره سازي - فلش

فلش درایورهای گم شده،مشکل اصلی دانشگاه های معتبر

برای بسیاری از ما پیش آمده است که یک درایو USB را پیدا کرده و یا درایوهای ناشناس را به کامپیوتر و لپ تاپ خود متصل کنیم.درایوهایی که از دانشگاه و هزاران مکان دیگر پیدا می کنیم.اما ظاهرا این وضعیت در کشورهای توسعه یافته مانند اروپا و ایالات متحده به گونه ای دیگر است.روندی که می تواند رسانه ها را در خط هشدار قرار دهد.

ادامه مطلب

اينترنت گردي - امنيت - فيلترينگ - کاربران

استفاده از اینترنت برای ایرانیان شرطی می‌شود

برنامه دولت جهت "تأمین امنیت و صیانت از حقوق و حریم‌های فردی و اجتماعی در شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات" طبق اظهارات مسئولان، به سمتی می‌رود که شاید طی پنج شش سال آینده برای ورود به اینترنت یا اینترانت نیازمند ورود نام کاربری و گذرواژه باشیم.

ادامه مطلب

امنيت اطلاعات -

امنیت کجای شبکه‌های اجتماعی است؟

حتما تا به حال خبرهای زیادی درباره حوادث در شبکه‌های اجتماعی شنیده‌اید؛ از انتشار تصاویر خصوصی و باج‌گیری گرفته تا سرقت و کلاهبرداری و حتی قتل که منشأ اولیه همه‌شان در تلگرام، وایبر، لاین، تانگو و... بوده است.

ادامه مطلب

تلگرام

شگردهای هک تلگرام/ جولان کلاهبرداران در تجارت غیرمجاز نقض حریم شخصی

ارائه دهندگان خدمات موبایل و کامپیوتر از تقاضای قابل توجه مراجعانی خبر می‌دهند که به دنبال هک و دسترسی به تلگرام آشنایانشان هستند. پدیده‌ای که متاسفانه رواج آن را در آگهی‌های متعدد فروش نرم افزار هک تلگرام می‌توان دید؛ اما آیا تلگرام قابل نفوذ است؟

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي - امنيت

یک کارشناس نرم‌افزار مطرح کرد

شبکه‌های اجتماعی عامل افت امنیت گوشی‌ها

یک کارشناس نرم‌افزار معتقد است: هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد امنیت آن نسبی خواهد بود و شبکه‌های اجتماعی هم موجب کاهش امنیت در موبایل می‌شود.

ادامه مطلب

امنيت اطلاعات -

۱۲ قانون ضروری برای امن ماندن در اینترنت

نداشتن دقت کافی هنگام گشت و گذار در اینترنت، وصل شدن به وای-فای‌های رایگان مشکوک، دانلود یک فایل مخرب و یا باز کردن پیوست یک ایمیل ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد. اگر نگران امنیت خود و فرزندان‌تان در فضای مجازی هستید، می‌توانید با رعایت ۱۲ قانون ضروری خود را در برابر اکثر تهدیدات سایبری مصون بدارید.

ادامه مطلب

هک

گسترش دامنه فیشینگ در فضای مجازی

فعالیت صیادان با چهره‌های مشهور در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تسهیل ارتباطات نوین جهت برقراری روابط شخصی و حرفه‌ای شناخته‌ شده‌اند و از این حیث روزانه شاهد حضور چهره‌های معروفی در این عرصه هستیم که البته ممکن است ماسکی از چهره‌ آنها به صورت یک صیاد باشد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

چطور قبل از فروختن یک گوشی اطلاعات آن را به صورت کامل پاک کنیم

یکی از بزگترین مشکلاتی که می تواند برای هر کاربری به وجود بیاید، امکان قرار گرفتن تصاویر و فایل های شخصی در دسترس افراد دیگر است. اما چطور می توان در شرایطی که شاید بازه زمانی خرید یک گوشی جدید حتی از یک سال هم کمتر شده امکانی را به وجود آورد که خیال هر کاربری از محفوظ ماندن اطلاعاتش جمع باشد؟ اگر قصد فروش گوشی قدیمی و خرید یک دستگاه جدید دارید در ادامه با ما همراه باشید.

ادامه مطلب