جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
حمايت-دولتي
رشد - کسب و کار -

همزمان با رونمایی 5 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در روز جاری

لزوم هدایت شرکت‌های دانش بنیان به صندوق‌های جسورانه

امروز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جهوری و رئیس سازمان بورس از 5 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین سراوا، پارتیان، سلامت رویان، توسعه آرمانی و یکم آرمان‌آتی رونمایی شد.

ادامه مطلب

اپليکيشن - کسب و کار - درآمد

دولت از حق‌السهم VOD مانند اپلیکیشن‌ها، شعاری می‌گذرد؟

عضو کابینه دولت یازدهم در نشست با اعضای اتاق بازرگانی اعلام کرده است که وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات هیچگونه توقعی در راه‌اندازی سامانه نمایش درخواستی ندارند و قبلا هم گفته بود که از حق‌السهم خود گذشتیم؛ اما این گذشتن مانند اپلیکیشن‌ها می‌شود؟!

ادامه مطلب

محتوا -

با برنامه‌ریزی دولت ظرف پنج سال

هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صرف محتواسازی در اینترنت می‌شود

دولت در نظر دارد طبق لایحه برنامه ششم توسعه، ظرف پنج سال رقمی بالغ بر ۱.۶ هزار میلیارد تومان صرف تولید محتوای بومی در فضای مجازی کند.

ادامه مطلب

جستجوگر - جويشگر

رئيس شوراي راهبري جويشگر بومي:

حمايت دولت از چند جويشگر بومي به يک کنسرسيوم مي‌رسد

رئيس شوراي راهبري جويشگر بومي گفت: حمايت از توسعه همکاري ميان بازيگران اصلي طرح جويشگر و حمايت از ايجاد يک شرکت خوشه يا يک شرکت مادر براي ايجاد جويشگر بومي با مشارکت دولت پيش‌بيني شده است.

ادامه مطلب

اقتصاد - بازار

معاون وزیر ارتباطات:

تسهیلات به هیچ‌وجه دست شرکت‌های تازه‌کار داده نمی‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت‌های بزرگ صاحب فن با حضور تیم متبحر علمی از دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت جدیدی با موضوع مشخص فناوری و نوآوری تاسیس کرده و با تضامین از شرکت مادر اقدام به دریافت تسهیلات کنند اما تسهیلات به هیچ وجه دست شرکت‌های تازه کار داده نمی‌شود.

ادامه مطلب

ديتاسنتر - سرور - اينترنت

مدیرعامل موسسه تبیان

وعده وزارت ارتباطات برای اتصال رایگان دیتاسنترها محقق شد

مدیرعامل موسسه تبیان با بیان اینکه وعده وزارت ارتباطات برای اتصال رایگان دیتا سنتر تبیان به TXP زیرساخت‌ محقق شد، گفت: تمام دیتا سنترهای ایرانی باید از امکان اینترنت رایگان و اتصال رایگان به IXP (مرکز تبادل اطلاعات) کشور، فیبر تاریک، فیبر نوری و حتی گاهی حمایت تجهیزاتی برخوردار باشند.

ادامه مطلب

جويشگر - جستجوگر - موتور جستجو

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ICT:

سه جویشگر ملی با بنیه دولتی شکل گرفت

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از انعقاد ۱۵ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های ایرانی در قالب طرح جویشگر بومی خبر داد.

ادامه مطلب

کسب و کار - فضاي مجازي

معاون وزير ارتباطات خبر داد:

کسب و کارهاي نوپاي فناوري اطلاعات شناسايي مي شوند

معاون وزير ارتباطات از نيازسنجي و شناسايي کسب و کارهاي نوپاي فناوري اطلاعات در راستاي برآورد وضعيت فعالان زنجيره ICT کشور خبر داد و گفت: مرحله نوپايي تا تجاري سازي به يکديگر متصل مي شوند.

ادامه مطلب

الکترونيک

صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک اعلام کرد؛

سیاستهای تشویقی حضور در نمایشگاههای خارجی برای صنایع الکترونیک

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با هدف تشویق شرکت‌های فعال حوزه صنایع الکترونیک به حضور در بازارهای بین‌المللی، تا ۳ درصد تخفیف در بازپرداخت تسهیلات مالی اعطا می‌کند.

ادامه مطلب

شبکه - شبکه ملي اطلاعات - فناوري - کسب و کار

در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات؛

مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب وکارهای نوپا افتتاح می‌شود

مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب وکارهای نوپا در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی در حوزه فناوری‌های بومی، افتتاح می‌شود.

ادامه مطلب