جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خدمات-الکترونیکی
دولت الکترونیک

کدام دستگاه‌ها در تحقق دولت الکترونیک نمره قبولی گرفتند؟

بررسی هشتمین دور ارزیابی خدمات الکترونیکی از سوی دستگاه‌ها حکایت از آن دارد که ۲ هزار و ۲۳۸ دستگاه بین ۵۰ تا ۹۰ درصد در توسعه دولت الکترونیکی پیشرفت داشته‌اند و ۳ هزار و ۳۰۹ خدمت بین صفر تا ۵۰ درصد در الکترونیکی کردن خدمات خود موفق بوده‌اند.

ادامه مطلب

شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات به دنبال چیست؟

استقرار کامل سکوهای ارائه خدمات الکترونیکی، دستیابی به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور، افزایش سهم ۱۰ درصدی خرده‌فروشی الکترونیکی از کل بازار خرده‌فروشی کشور و تحقق سهم ۷۰ درصدی خدمات محتوایی داخلی، از اهداف عملیاتی سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات است.

ادامه مطلب

مدیریت دادها

ایرادات طرح نظام جامع مدیریت داده‌های کشور

فعالان فضای مجازی طرح نظام جامع مدیریت داده‌های کشور که به تازگی در مجلس مطرح شده است را ناقص و موازی با وظایف شورای عالی فضای مجازی عنوان کردند.

ادامه مطلب

فیلتر

چگونه وب‌سایت خود را رفع فیلتر کنیم؟

برای رفع فیلتر وب‌سایت‌ها، باید به پورتال خدمات الکترونیکی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مراجعه و درخواست رفع فیلتر از آن سایت را ارایه کنید.

ادامه مطلب

بانک

برای فعالیت در سال ۱۴۰۰؛

بانک‌ها پنجشنبه ۵ فروردین باز می‌شوند

نخستین روز کاری بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، پنجشنبه ۵ فروردین خواهد بود.

ادامه مطلب

خرید اینترنتی

اقدامات امنیتی هنگام خرید اینترنتی چیست؟

بی‌دقتی و کم‌توجهی برخی شهروندان در زمان خرید اینترنتی سرقت اطلاعات بانکی آن‌ها را در پی دارد و بنابراین لازم است جهت استفاده از اینترنت بانک، از کلیک کردن روی لینک‌های ارائه‌شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

ادامه مطلب

خدمات الکترونیکی

توسط شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛

رتبه دستگاه های اجرایی در خدمات الکترونیکی اعلام شد

دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات نتایج ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی را اعلام کرد. بر اساس این ارزیابی ۵۰ درصد خدمات دولت الکترونیکی شده است.

ادامه مطلب

داروخانه

داروخانه‌ها: نسخه‌های الکترونیکی را آزاد می‌پیچیم!

رییس انجمن داروسازان ایران گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به شکلی که داروخانه‌ها را به جای پزشکان مجبور به تولید آنلاین نسخه کند، هزینه‌های قابل توجهی را به داروخانه‌ها تحمیل می‌کند.

ادامه مطلب

خدمات الکترونیک

۳ خدمت پرتکرار دستگاه‌ها تا پایان سال الکترونیکی می شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مصوبات امروز ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: در دنیا یک بار دیگر ثابت شد که دیجیتالی و الکترونیکی کردن خدمات ضمن اینکه منجر به صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها می‌شود، می‌تواند بسیار کمک‌ کننده هم باشد.

ادامه مطلب

رحمانی فضلی

الزام همه‌ی دستگاه‌های اداری به ارائه‌ی خدمات به صورت الکترونیکی

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: برنامه‌ای تعیین شده بود که همه دستگاه‌های اداری باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند که در این زمینه وزارت راه و شهرسازی بهترین عملکرد را داشته است.

ادامه مطلب