یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ذخيره-اطلاعات
باکتري

استفاده از باکتری ها به عنوان هارد دیسک

پژوهشگران برای اولین بار موفق به ذخیره 100 بیت اطلاعات درون یک باکتری زنده شده‌اند، با این کار می‌توان از باکتری‌ها به عنوان هارد دیسک برای ذخیره اطلاعات استفاده کرد.

ادامه مطلب

الکترون - ذخيره سازي - شبکه - باند پهن

فناوری اسپینترونیک؛ جهشی بلند در صنعت ذخیره‌سازی داده‌ها

عطش کاربران برای ذخیره‌سازی اطلاعات دیجیتال پایان‌ناپذیر است، امروزه بیشتر نرم‌افزار‌های پیشرفته،‌از محرک‌های شبکه‌ عصبی گرفته تا اپلیکیشن‌های پیشگویی آب و هوا و صرف‌نظر از فیلم‌ها و عکس‌هایی که روزانه تولید می‌شوند، بیشتر از همیشه به فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند.

ادامه مطلب

ايميل - اينترنت

معاون وزیر ارتباطات پاسخ داد:

چرا ایمیل‌های ایرانی موفق نیستند؟

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید دارد: با توجه به این‌که نگهداری و پشتیبانی سرویس ایمیل امری پرهزینه‌ محسوب می‌شود، لازم است ارائه‌ی این سرویس با خدمات دیگر همراه شود تا بدین ترتیب هزینه‌ها مدیریت شود.

ادامه مطلب

ديتاسنتر

دیتاسنترها با رشد سالانه پنج درصد ابری می‌شوند

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه زیرساخت‌های پردازش ابری افزایش یابد.

ادامه مطلب

مموري - امنيت - حافظه - ذخيره اطلاعات

امنیت مطلق اطلاعات با حافظه های جدید APRICORN

یکی از مهمترین بخش هایی که در زمینه سخت افزاری مورد نظر است،امنیت اطلاعات و ذخیره ساز ها است.کلید و موانع نرم افزاری همواره با خطر شکسته شدن و عبور مواجه هستند و به همین علت برخی از کمپانی ها به دنبال راهکارهای سخت افزاری هستند.این راهکارها می تواند شامل نصب تراشه های کد گذاری شده،شناسایی کننده های بیومتریک و موانعی باشد که پس از شکسته شدن اقدام به نابودی اطلاعات می کنند.علاوه بر کاربران بسیاری از شرکت ها و مراکز نظامی نیز نیازمند چنین سخت افزارهای هستند.

ادامه مطلب

مموري - ذخيره سازي

200 گیگابایت در یک بند انگشت!

کمپانی "پاتریوت" (Patriot) یک تولید کننده پیشرو در صنعت حافظه های موقت،رم،فلش درایو،کارت حافظه،کارت حافظه،SSD،اوازم جانبی کامپیوتر و لوازم جانبی موبایل است.این برند به خوبی در ایران شناخته شده و مورد اعتماد کاربران است.اما اینبار شاهد یک شگفتی از این برند هستیم!با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

ذخيره سازي

کلاس جدید کارت های SD معرفی شد

پس از ورود رزولوشن های بالا مانند UHD/4K و اضافه شدن تکنیک هایی مانند 3D،VR و HDR،پردازنده و سخت افزارهایی مناسب برای آنها تهیه شد.منظور سخت افزارهایی است که درون گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد.اما یکی از مهمترین بخش هایی که می بایست آماده ارائه خدمات به سیستم باشد،حافظه ذخیره سازی است.بر خلاف تصور عامه،یک ذخیره ساز با سرعت و امکانات پائین می تواند به آسانی سیستم را یک باتلاق "گلوگاه" بکشد.

ادامه مطلب

ديتا سنتر - بانک اطلاعات

احداث اولین مرکز داده شمال کشور

اولین مرکز داده شمال کشور در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

ادامه مطلب

اينترنت رايانش

سال 2016 سال استفاده گسترده شرکت‌ها از خدمات کلود

بازار خدمات کلود که در سال 2015 رشدی تدریجی داشت، در سال 2016 اوج خواهد گرفت زیرا 90 درصد از شرکت های تجاری به دنبال افزایش سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

ادامه مطلب

حافظه جانبي

پرسرعت‌ترين حافظه جهان عرضه شد

پرسرعت‌ترين حافظه جهان که نخستين حافظه جامد دوگانه مخصوص سازمان‌ها(SSHD) محسوب مي‌شود، علاوه بر ارائه ظرفيت زياد براي ذخيره‌سازي اطلاعات، دسترسي به اطلاعات ذخيره شده روي حافظه جامد را با سرعت بالا فراهم مي‌کند.

ادامه مطلب