یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
سیاست‌-و-فضای-مجازی
فضای مجازی

اتفاق نظر نمایندگان مجلس برای داشتن قانون در فضای مجازی

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با بیان اینکه اغلب نمایندگان اتفاق نظر دارند که باید در رابطه با فضای مجازی قانون داشته باشیم و هیچکس مخالف آن نیست و اگر سندیکا و کارشناسان نظری دارند، می‌توانند به‌صورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون مشترک ارائه کنند تا به کمیته‌ها برای اعمال نظر داده شود. ما در آغاز کار هستیم و نظرات را در جزئیات اعمال و پیشنهادات را مطرح خواهیم کرد و در این رابطه مردم نباید نگران باشند.

ادامه مطلب

هک

هک تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین در اصفهان

تعدادی از تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین‌های اصفهان امروز هک و مطالب غیر اخلاقی روی آن درج شد.

ادامه مطلب

پمپ بنزین

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی برای پیگیری مشکل پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری ها در خصوص اتفاق رخ داده در سامانه هوشمند سوخت آغاز شده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریت پیگیری این موضوع را به کمیسیون انرژی داده است.

ادامه مطلب

فیس بوک

دادگاه آمریکایی فیس‌بوک را مجبور به انتشار اسناد یک نسل‌کشی کرد

یک قاضی فدرال در آمریکا به فیس‌بوک دستور داد تا اسناد مربوط به برخی حساب‌های کاربری را منتشر کند. این حساب ها محتوایی در حمایت از خشونت برعلیه اقلیت روهینگیا در میانمار داشتند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

یک کارشناس فناوری اطلاعات:

ناتوانی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در اقناع افکار عمومی

یک کارشناس فناوری اطلاعات با انتقاد از ناتوانی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در اقناع افکار عمومی، گفت: کلی گویی در این طرح به سردرگمی در حوزه حکمرانی فضای مجازی کشور دامن می‌زند.

ادامه مطلب

رمزگذاری فیس بوک

فیسبوک سد راه طالبان شد

شرکت فیسبوک اعلام کرد، از آنجایی که طالبان را یک سازمان "تروریستی" در نظر می‌گیرد، فعالیت این گروه و انتشار هر نوع محتوای حمایتی از آن را در این بستر ممنوع کرده است.

ادامه مطلب

توئیتر

فعالیت طالبان در توییتر واکنش برانگیز شد

توییتر به طالبان اجازه داده است اخبار تصرف افغانستان را از طریق این پلتفرم منتشر کند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

برای بررسی طرح صیانت فضای مجازی؛

هم اندیشی سازمان نظام صنفی رایانه ای با نمایندگان مجلس برگزار شد

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با مجید نصیرائی و مجتبی رضاخواه از نمایندگان مجلس در رابطه با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، هم اندیشی کردند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد

فراخوان تشکیل کارگروه ویژه صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) اعلام کرد با مشارکت تشکل‌ها، سندیکاها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی، کارگروه ویژه صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب

مجلس

مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی است نه بگیر و ببند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم اعلام کرد که طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسانهای اجتماعی» به دنبال ساماندهی در این بخش است و ساماندهی به معنای بگیر و ببند و حذف کردن نیست. مجید نصیرایی فیلتر فله‌ای پیام رسان‌های خارجی را نادرست خواند و جرم‌انگاری برای کسانی که فیلترشکن استفاده می‌کنند را اشتباه دانست.

ادامه مطلب