یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
طرح-صیانت
اینترنت

وزير ارتباطات: طرح طبقه‌بندي اينترنت در دستور کار است

زمزمه‌های طرح صیانت اگرچه مدتی است در فضای رسمی و نهادهای نظارتی مسکوت مانده، اما همچنان برای مردم عادی و کسب‌وکارها مترادف دلهره و اضطراب از عواقب و پیامدهایی است که گمان می‌رود جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات را مختل کند.

ادامه مطلب

مجلس

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان موجب شده است. این احتمال که هر دو موضوع از دستور کار خارج شود، زیاد است.

ادامه مطلب

استارلینک

دور زدن طرح «صیانت» با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک امکان‌پذیر است؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای عنوان کرد که پروژه‌ای مثل استارلینک در کشور تحریمی مانند ایران خدمت‌رسانی نمی‌کند و از طرف دیگر، این شرکت‌ها پایبند به قوانین و مقررات دولت‌ها هستند و بدون دریافت مجوز، سرویسی ارائه نمی‌دهند.

ادامه مطلب

طرح صیانت

تندروهای مجلس به نام ساماندهی به دنبال محدودیت اینترنت هستند

پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از آنجا که خواست مردم در طرح صیانت مستتر نیست ما آن را قبول نداریم.

ادامه مطلب

مجتبی توانگر

مصوبه طرح صیانت رسما لغو شد

یک نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفتکه هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین در مورد طرح صیانت را تأیید کرده مصوبه طرح صیانت رسما لغو شد.

ادامه مطلب

صدیف بدری

امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی به صحن علنی

نماینده مردم اردبیل در مجلس از امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی از کمیسیون مشترک به صحن علنی خبر داد و گفت: این طرح باید مورد بررسی کارشناسی بیشتر قرار گیرد و به طور قطع در حال حاضر اولویت مجلس، معیشت مردم است نه چنین طرح هایی.

ادامه مطلب

شبکه های مجازی

تقی پور: کاهش سرعت اینستاگرام هیچ ارتباطی به طرح صیانت ندارد

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با بیان اینکه فضای تخریبی ایجاد شده، صرفا برای امروز نیست و بسیاری از حرف های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است، گفت: ربط دادن کاهش سرعت اینستاگرام به طرح شبیه به شوخی است.

ادامه مطلب

زارع پور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مخالف رسانه‌ای شدن طرح «صیانت» نبوده‌ام، اما به چگونگی آن انتقاد دارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اطلاع‌رسانی زودهنگام و گاه ناقص یا متناقض درباره مفاد طرحی که در مرحله اولیه بررسی کارشناسی است، موجب بی‌اعتمادی افکار عمومی می‌شود، گفت: هیچگاه مخالف رسانه‌ای شدن طرح موسوم به «صیانت» نبوده‌ام اما به چگونگی آن انتقاد داشته و دارم.

ادامه مطلب

طرح صیانت

توانگر: طرح صیانت مخالف اصول متعدد قانون اساسی است

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها درباره طرح صیانت، گفت که طبق این گزارش، طرح فعلی صیانت در تعارض با دستور رهبر انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مخالف اصول متعدد قانون‌ اساسی است و قابلیت اجرا و تصویب در مجلس را ندارد.

ادامه مطلب

طرح صیانت

عضو کمیسیون مشترک: بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول شد

عضو کمیسیون مشترک اعلام کرد جلسات این کمیسیون تا پایان سال دیگر تشکیل نشده و بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول خواهد شد. این در حالی است که جلسه امروز کمیسیون مشترک به علت شیوع کرونا در مجلس تعطیل شد.

ادامه مطلب