یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضاي-سايبري
فضاي سايبري

نقطه ضعف در فضاي مجازي؛

مسدودکردن کاربران ايراني نتيجه عدم استقلال در حاکميت سايبري

نداشتن استقلال در حاکميت فضاي سايبري کشور يکي از نقاط ضعف فعلي در حوزه فضاي مجازي به شمار مي‌رود که تحريم حساب کاربري ايرانيان از سوي شبکه‌هاي اجتماعي نمود بارز آن است.

ادامه مطلب

کارت حافظه‌ نامحدود

کارت‌هاي حافظه‌تان را به ديگران ندهيد

پژوهشگران امنيت فضاي سايبري هشدار مي‌دهند که کارت‌هاي حافظه دست دوم را، حتي اگر همه داده‌هاي خود را پاک کرده‌ايد، در اختيار ديگران قرار ندهيد.

ادامه مطلب

سردار غلامرضا جلالي

تعريف قلمرو سرزميني جمهوري اسلامي ايران در فضاي سايبري

رئيس پدافند غيرعامل کشور با بيان اينکه بايد به جنگ سايبري فکر شود گفت: درست است که ماهيت اين جنگ سايبري است اما در واقع يک جنگ واقعي است که بايد براي آن برنامه داشته باشيم.

ادامه مطلب

ويروس

هشدار به مدیران شبکه در ایران

تا لحظه مخابره این خبر، بیش از 200 قربانی آلوده به باج افزار در فضای سایبری کشور از سوی مرکز ماهر شناسایی و اقدام های لازم عملیاتی شده است.

ادامه مطلب

سايبري

چين اولين برنامه راهبرد همکاري سايبري بين‌المللي را منتشر کرد

چين براي اولين بار برنامه اي را با عنوان راهبرد همکاري بين المللي در فضاي سايبري با هدف تقويت همکاري با کشورهاي ديگر در اين زمينه و حراست از فضاي مجازي و تامين امنيت آن منتشر کرده است.

ادامه مطلب

شبكه ملي اينترنت

نعل وارونه آمريکا در امنيت سايبري:

اينترنت خوب است اما نه براي همه

دولت آمريکا هزينه‌هاي گزافي در آزادي‌هاي اينترنتي در کشورهاي مستقل و مخالف صرف مي‌کند اما هنگامي که نوبت به آزادي اينترنت در کشور آمريکا مي‌رسد اين هزينه‌ها در مسير عکس صرف مي‌شوند.

ادامه مطلب

هرزه نگاري اينترنتي

تازه‌های وب و اینترنت؛

احتمال تصویب قانون جدید در آمریکا برای مقابله با هرزه‌نگاری اینترنتی

خبرگزاری فارس: با گسترش دامنه هرزه نگاری اینترنتی و سوءاستفاده از امکانات فضای سایبری برای فریب کودکان و نوجوانان، احتمال تصویب قانون تازه ای در این زمینه در آمریکا افزایش یافته است.

ادامه مطلب