دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فيبرنوري
فيبرنوري

امکانات ارتباطي فيبرنوري در شهرک صنعتي پاکدشت راه‌اندازي شد

مخابرات منطقه تهران از راه اندازي امکانات ارتباطي تلفن ثابت و پهناي باند فيبرنوري (FTTH ) در شهرک صنعتي خوارزمي پاکدشت خبر داد.

ادامه مطلب

رودبار

آذری جهرمی در رودبار:

عملیات تجهیز ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان آغاز شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به مشکلات ارتباطی روستاهای این شهرستان از برقراری ارتباط ۵۲ روستا تاکنون و ۵۲ روستای دیگر در آینده خبر داد.

ادامه مطلب

فيبرنوري

/انقلاب اسلامي در چهل سالگي/

تعويض اينترنت دايل‌آپ با فيبرنوري

با گذشت بيش از يک دهه از ورود اينترنت به ايران، اکنون تا حدي فناوري فيبرنوري با سرويس‌هاي دايل‌آپ و ADSL جايگزين شده و اگرچه هنوز به تمام منازل نرسيده است، اما انتظار مي‌رود طي سال‌هاي آينده اين روند همه‌گير شود.

ادامه مطلب

فيضي

چرا فیبرنوری به منازل نرسید؟

به گفته مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران، اگر چه انحصاری در حوزه فیبر نوری وجود ندارد، اما علت عدم پیشرفت این پروژه، عدم سرمایه‌گذاری شرکت‌های اینترنتی است و البته برای ورود بخش خصوصی به این عرصه، به تسهیل قوانین نیاز است.

ادامه مطلب

صدري

مديرعامل مخابرات ايران:

در آينده فيبرنوري را به منازل مي‌آوريم

مديرعامل مخابرات ايران با بيان اينکه تلاش مي‌کنيم در آينده فيبر نوري را به منازل بياوريم، گفت: تعرفه‌هايمان را بايد مناسب کنيم، البته در همکاري جدي با شهرداري‌ها کارهاي خوبي انجام شده است.

ادامه مطلب

ftth

تلاش براي اجباري شدن فيبرکشي در داخل ساختمان ها

در صورت توافق وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات با سازمان نظام مهندسي، فيبرکشي داخلي ساختمان ها الزا مي مي شود.

ادامه مطلب

فيبرنوري

اینترنت پرسرعت‌تر به خانه‌ کاربران رسید

اینترنت پرسرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزار، تلفن تصویری، مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و 4K، بانکداری الکترونیک، بازی و خرید آنلاین، آموزش و پزشکی از راه دور و اینترنت اشیا از جمله سرویس‌های قابل ارائه به صورت همزمان بر بستر فیبر نوری است.

ادامه مطلب

فيبرنوري

تجربه 100 مگابیتی با فیبرهای نورانی

تا انتهای کار دولت یازدهم وسعت شبکه اصلی فیبرنوری به56 هزار و 616 کیلومتر رسیده است. فیبرنوری که محدودیتی در پهنای باند ندارد و سرعت‌های 100 مگابیتی را نیز پوشش می‌دهد؛ در مقایسه با سیم مسی هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی را کاهش می‌دهد؛ به همین دلیل مسوولان کشور بر لزوم توسعه‌ی آن تاکید دارند.

ادامه مطلب

فيبرنوري

فیبرنوری آینده گریزناپذیر مخابرات

فیبرنوری که محدودیتی در پهنای باند ندارد و سرعت‌های 100 مگابیتی را نیز پوشش می‌دهد، در مقایسه با سیم مسی، هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی را کاهش می‌دهد؛ به همین دلیل مسوولان کشور به لزوم توسعه‌ی آن تاکید دارند.

ادامه مطلب

فيبرنوري

بیش از 7000 تقاضای فیبرنوری در تهران

مدیرمخابرات منطقه تهران با اشاره به وجود بالغ بر 30 هزار تقاضا برای راه‌اندازی سرویس فیبرنوری در تهران، از دایر شدن7000 سرویس برای مشترکان در تهران خبر داد و گفت: میزان تقاضا عامل تعیین‌کننده است و مخابرات متناسب با هزینه و اعتبارات، زیرساخت خود را توسعه می‌دهد.

ادامه مطلب