شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
قاچاق-کالا
تلفن همراه

معاون رگولاتوری:

اجرای آزمایشی رجیستری موبایل تا پایان مهر تمام نمی‌شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح رجیستری را به گونه‌ای اجرایی می کنیم که برای مردم هزینه ای نداشته باشد و برای گوشی های موجود نیز مشکلی ایجاد نکند.

ادامه مطلب

بازار موبايل

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی خبر داد

به شکایات خریداران گوشی قاچاق بدون گارانتی رسیدگی نمی‌شود

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از برخورد جدی با کالای قاچاق از اول مهر ۹۵ خبر داد و گفت: از این تاریخ خرید کالای قاچاق و بدون گارانتی دیگر قابل توجیه نیست و اتحادیه به این موارد رسیدگی نخواهد کرد.

ادامه مطلب

تلفن همراه - تلفن قديمي

چرا رويکرد وزارت ارتباطات در برابر رجيستري منفعلانه است؟

علي‌رغم اينکه از اواخر تير ماه و هم‌زمان با فرارسيدن مرداد، مسئولان اجرايي تعزيرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بارها از اجراي طرح رجيستري موبايل براي مبارزه با کالاي قاچاق خبر دادند اما چرا وزارت ارتباطات از اعلام زمان و نحوه اجرا طفره رفت؟

ادامه مطلب

تلفن همراه

نخستین واکنش بازار به برخورد با قاچاق/قیمت‌ موبایل 2 درصد افزایش یافت+ جدول

روز گذشته گوشی‌های قاچاق از 3 مغازه در پاساژ علاالدین ضبط شد و بعد از ظهر قیمت‌های اعلامی گوشی‌ موبایل حداکثر 2 درصد افزایش یافت. علت افزایش قیمت احتیاط کسبه در فروش کالای قاچاق و کاهش موجودی کالا در بازار اعلام شده است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

برخوردار مطرح کرد

پیش شرط‌های اجرای موفق رجیستری/ فقط رنگ قاچاق را عوض نکنیم

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به ضرورت تامین برخی پیش شرط ها برای اجرای موفق طرح رجیستری موبایل گفت:وقتی قاچاق به صورت زنجیره های چند ده کانتینری به کشور وارد می شود، قطعا متقلبان راه رجیستجر کردن محصولات قاچاق خود را بعد از مدت کوتاهی پیدا خواهند کرد.

ادامه مطلب

اپل

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

آیین‌نامه‌ اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اجرا شدن طرح رجیستری موبایل از ابتدای مرداد تمام تلفن‌های همراه برند آیفون (اپل) که به تازگی قرار است وارد بازار مصرف شود، به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در کشور قابل استفاده نخواهد بود.

ادامه مطلب

آيفون - اپل

اولتیماتوم نسبت به حضور مخفی «اپل» در ایران

موبایل‌های «آیفون» از بازار جمع‌ می‌شوند

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف با بیان اینکه کمپانی آیفون تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تاسیس نمایندگی در کشور را دارد گفت: ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و در صورت عدم تاسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند.

ادامه مطلب

تلفن همراه - سنسور

کاهش تعرفه واردات، قاچاق موبایل را کم می‌کند؟

طبق اعلام اصناف بیش از ۶۶ درصد از گوشی‌های تلفن همراه در بازار مصرف، قاچاق هستند؛ به گونه‌ای که طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا پارسال یک میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار حجم قاچاق موبایل بوده است لذا دست‌اندرکاران تاکید دارند که باید میزان تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده واردات موبایل کاهش یابد تا بساط قاچاق گستره آن جمع شود.

ادامه مطلب

تلفن همراه

مديرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

طرح رجيستري موبايل تا اول مرداد اجرا مي‌شود

مديرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زمان جديد براي اجراي طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل را اوايل مرداد ماه امسال اعلام کرد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر داد

احتمال کاهش تعرفه واردات موبایل

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش هفت درصدی قاچاق کالاهای ممنوعه در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن و همچنین احتمال کاهش تعرفه واردات موبایل خبر داد.

ادامه مطلب