یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
متاورس
متاورس

یک مشاور حوزه دیحیتال:

انقلاب صنعتی چهارم متاورس صنعتی است

یک مشاور، استراتژیست و خط مشی‌گذار حوزه دیجیتال گفت: سه گام در حوزه صنعت و فناوری مطرح است که در گام اول باید مدل اطلاعاتی برای متادیتاهای تولید شده رسم شود.

ادامه مطلب

فروشگاه متا

افتتاح نخستین فروشگاه فیزیکی مِتا

شرکت مِتا در اقدامی که بارزکننده اهمیت روزافزون کسب و کار سخت افزار است، نخستین فروشگاه فیزیکی خود را ماه میلادی آینده خواهد گشود.

ادامه مطلب

متاورس

منچستر سیتی با همکاری سونی اولین استادیوم فوتبال در متاورس را می‌سازد

منچستر سیتی ساخت اولین استادیم فوتبال مجازی جهان را در دنیای متاورس با همکاری کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده است. این استادیوم مجازی مجهز به سیستم تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری تشخیص گل «چشم شاهین» (Hawk-Eye) خواهد بود.

ادامه مطلب

متاورس

آکادمی ایرانسل «انقلاب متاورس» را بررسی می‌کند

آکادمی ایرانسل با برگزاری یک وب‌سمینار، «انقلاب متاورس» را به‌عنوان تجلی پارادایم نوظهور دنیای فناوری، بررسی می‌کند.

ادامه مطلب

عروسی در متاورس

اولین مراسم عروسی در متاورس با حضور ۲۰۰۰ مهمان برگزار شد

نخستین مراسم عروسی بلاکچین جهان در دی‌سنترالند برای یک زوج آمریکایی برگزار شد. در این مراسم ۲۰۰۰ مهمان در فضای مجازی متاورس حضور پیدا کردند و «گروه حقوقی رز» (Rose Law Group) مسئولیت رسمی کردن این ازدواج را برعهده داشت.

ادامه مطلب

متاورس

تجربه متفاوت جهان مجازی متاورس

شرکت تابعه پاناسونیک به نام "Shiftall" در نمایشگاه ۲۰۲۲ CES مجموعه‌ای از محصولاتی را معرفی کرده است که برای کمک به کاربران برای غوطه‌ور شدن در جهان مجازی متاورس، طراحی شده‌اند.

ادامه مطلب

متاورس

بازار داغ خرید و فروش زمین‌های متاورس در ایران!

چند روز پیش در برخی از پلتفرم‌های داخلی ثبت آگهی آنلاین، آگهی‌هایی با موضوع فروش زمین در متاورس به چشم می‌خورد. آن‌طور که پیداست، ثبت‌کنندگان این آگهی‌ها به‌دنبال نوعی واسطه‌گری برای خریدوفروش اقلام مجازی موجود در پلتفرم‌های دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) بوده‌اند.

ادامه مطلب

ماورس

عضو مجلس خبرگان

خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست

عضو مجلس خبرگان اعتقاد دارد بنابر دستورات فقهی اسلام، معامله رمز ارزها و خرید زمین در متاورس جایز نیست.

ادامه مطلب

فیس بوک

تغییر نام شرکت مادر فیس بوک به متا

واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجهات را در سیلیکون ولی جلب کرده و به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.

ادامه مطلب