یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
محتواي-مجرمانه
رحماني موحد

انتقاد معاون گردشگری از کوتاهی در برخورد با یک جرمِ دردسرساز

معاون گردشگری گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، فعالیت وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی را که بدون مجوز و غیرقانونی به مردم خدمات پوچ یا جعلی می‌فروشند، عملی مجرمانه نمی‌داند.

ادامه مطلب

فضلي - وزير کشور

سایت‌هایی که مسائل اخلاقی را رعایت نکنند فیلتر می‌شوند

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت افزایش اقدامات ایجابی در زمینه فضای مجازی گفت: سایت‌هایی که مسائل اخلاقی را رعایت نکنند فیلتر می‌شوند.

ادامه مطلب

فيلترينگ

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه :

کارگروه فیلترینگ فردا با موضوع تلگرام تشکیل جلسه می‌‌دهد

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از برگزاری جلسه امروز کارگروه فیلترینگ با موضوع پیام‌رسان تلگرام و چند موضوع دیگر خبر داد.

ادامه مطلب

واعظي

واعظی در واکنش به نامه اژه‌ای درباره شبکه‌های اجتماعی:

اعتقاد جدی به حذف محتوای مجرمانه داریم/مسدود کردن حرف دیگری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نامه اخیر معاون اول قوه قضائیه به این وزراتخانه جهت حذف مصادیق مجرمانه از سامانه ارتباطی اینترنتی گفت: باره محتوای مجرمانه به طور جدی اعتقاد داریم که حذف شود و این حرف درستی است.

ادامه مطلب

سبحاني فر

کاربران بايد با هويت واقعي وارد اينترنت شوند

اگر هر کسي با آدرس و شناسنامه ويژه خود به فعاليت در فضاي مجازي بپردازد، طبيعي است مسووليت رفتار خود را نيز به عهده مي گيرد.

ادامه مطلب

جرايم رايانه اي

جرم‌های رایانه‌ای کدامند؟

طبق قوانین کشور مواردی چون تحقیر و توهین به جنس زن، انتشار غیرمجاز اسناد، دستورها و مسایل محرمانه، افترا به مقامات، نهادها و سازمانهای حکومتی، انتشار فیلترشکن، طرح مسائل نژادی و قومی، عرضه تجاری آثار سمعی و بصری بدون مجوز وزارت ارشاد، تبلیغ و ترویج مصرف سیگار، ترویج اسراف و تبذیر، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌یی از مصادیق جرایم رایانه‌یی است.

ادامه مطلب

مرجع پالایش اینترنت؛ کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا ستادی که ظاهراً و

موسسه تحقیقاتICT وزارت ارتباطات به تازگی فراخوانی برای پالایش اینترنت منتشر کرده و در آن از "ستاد پالایش کشور" به عنوان عالی‌ترین مرجع رسیدگی به این امر نام برده که به گفته برخی مسئولان، این ستاد وجود خارجی ندارد.

ادامه مطلب