شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
موبايل-قاچاق
تلفن همراه

سامانه استعلام گوشی های وارداتی راه اندازی شد

گمرک ایران از آماده شدن سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی (IMEI) خبر داده و لینک این سامانه را در سایت رسمی گمرک ایران قرار داده است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

نخستین واکنش بازار به برخورد با قاچاق/قیمت‌ موبایل 2 درصد افزایش یافت+ جدول

روز گذشته گوشی‌های قاچاق از 3 مغازه در پاساژ علاالدین ضبط شد و بعد از ظهر قیمت‌های اعلامی گوشی‌ موبایل حداکثر 2 درصد افزایش یافت. علت افزایش قیمت احتیاط کسبه در فروش کالای قاچاق و کاهش موجودی کالا در بازار اعلام شده است.

ادامه مطلب

علاءالدين

فقط گوشی‌های علاء‌الدین قاچاق بود؟

شب گذشته گوشی‌های موجود در انبار برخی واحدهای پاساژ علاء‌الدین تخلیه و ضبط شده و به دنبال این موضوع شنیده شد برخی کسبه این پاساژ صبح امروز به نشانه اعتراض برای ساعاتی از بازکردن واحدهای خود خودداری کردند، اما درنهایت فعالیت واحدهای این مجتع پیش از ظهر از سر گرفته شد.

ادامه مطلب

سيم کارت

فروش «آیفون» غیرقانونی است

هشدار به خریداران موبایل؛ هیچ سیم‌کارتی روی موبایل‌های قاچاق فعال نمی‌شود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز طرح رجیستری موبایل با تأکید بر اینکه هیچ سیم‌کارتی در موبایل‌های قاچاق فعال نمی‌شود، از خریداران موبایل خواست تا پیش از خرید تلفن همراه مورد نظر، فعال شدن سیم‌کارت در این گوشی‌ها را چک کنند.

ادامه مطلب

آيفون - اپل

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی :

ابلاغیه‌ای برای جمع‌آوری آیفون از بازار دریافت نکردیم

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه از ابلاغیه‌ جمع‌آوری آیفون از بازار بی‌خبریم، گفت: سرنوشت این روش اجرای رجیستری برای مقابله با قاچاق بدون اطلاع اتحادیه پر ابهام‌ است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

مدیرکل کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا :

جزئیات طرح جدید ریجستری موبایل در کاهش قاچاق

مدیرکل کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طرح جدید ریجستری برای مبارزه با قاچاق موبایل به کشور خبر داد و گفت: در این طرح شماره ایمیا با شماره ملی فرد خریدار و مشخصات گوشی ترکیب شده و امکان جعل تقریباً به صفر می‌رسد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

یک مقام مسئول در شرکت مخابرات :

رجیستری گوشی موبایل امسال اجرایی می‌شود/ دورزدن اپراتور با تغییر سریال گوشی

یک مقام مسئول در شرکت مخابرات گفت: پس از یکبار اجرای ناموفق طرح رجیستری گوشی موبایل در سال 85، امسال با رفع ایرادات قبلی این طرح برای دومین بار در کشور اجرا می شود.

ادامه مطلب

تلفن همراه

در جلسه مبارزه با قاچاق کالا مصوب شد

تشکیل کارگروهی برای جلوگیری از فعالیت گوشی‌های تلفن‌های همراه قاچاق

معاون اول رئیس‌جمهور قاچاق را موضوعی نگران‌کننده در کشور دانست و گفت: دستگاه‌های مرتبط منشاء و گلوگاه‌های قاچاق سازمان‌یافته در کشور را شناسایی و با آن برخورد کنند.

ادامه مطلب

عليرضا جمشيدي

رئيس سازمان تعزيرات حکومتي مطرح کرد

مخالفت يک اپراتور با غيرفعال‌سازي گوشي‌هاي قاچاق

رئيس سازمان تعزيرات حکومتي ضمن اشاره به اجرا نشدن مصوبه مقابله با گوشي‌ تلفن همراه گفت: گفته مي‌شود يکي از اپراتورها با غيرفعال‌سازي تلفن‌هاي همراه قاچاق مخالفت کرده است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

رجیسترینگ؛ تنها راه مبارزه با قاچاق تلفن همراه؟

با کاهش واردات قانونی تلفن همراه در سال گذشته بر اساس آمار و به دنبال به نتیجه نرسیدن طرح رجیسترینگ تلفن‌های همراه توسط سازمان‌های ذیربط، واکنش‌ها در برابر ادعای کاهش رشد قاچاق و تلاش‌ برای مبارزه با واردات غیرقانونی تلفن‌های همراه قابل تامل است.

ادامه مطلب