سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
موبایل
گوشی

ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای موبایل ادامه دارد

طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، ‌مصرف گوشی‌های شیائومی در دی‌ماه ۳۱۶ هزار دستگاه و وارداتش ۲۶۳ هزار دستگاه بوده که حاکی از اقبال مصرف‌کننده به این محصولات است، در حالی که همچنان ممنوعیت واردات برخی مدل‌های پرتقاضا و مقرون‌به‌صرفه این برند در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب

اسیب

پنج آسیب جسمانی استفاده بیش از حد از موبایل و فناوری اطلاعات

مطالعات علمی نشان می دهد استفاده زیاد از موبایل، آسیب های جدی مثل سرطان، ناباروری مردان، کاهش بینایی و آسیب های کلیوی به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب

گوشی

فعال‌سازی ۱۶ میلیون تلفن همراه در یک سال

به گفته انجمن واردکنندگان موبایل، در یک سال گذشته، ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تلفن همراه در شبکه ارتباطی کشور فعال شده و بیشترین سهم متعلق به سامسونگ با ۵۲ درصد یوده است.

ادامه مطلب

موبایل

دستوری علیه رانت واردات موبایل

حتما همه با طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت یا همان رجیستری آشنایی دارید. طرحی که از سال ۱۳۹۶ با آیفون آغاز شد و سپس تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را دربرگرفت و هدف از اجرای آن هم این بود که صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند در شبکه اپراتوری فعال شوند.

ادامه مطلب

گوشی

زمزمه‌های جلوگیری از واردات برخی از برندهای گوشی

اخباری از ممنوعیت واردات برخی مدل‌های پرتقاضای موبایل به علت مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری، به گوش می‌رسد که درصورت اجرای این ممنوعیت، با توجه به سهم قابل توجه در بازار و مقرون‌به‌صرفه بودن این مدل‌ها در مقایسه با سایر برندها، مشکلاتی را در عرضه و تقاضا و تامین گوشی مورد نظر کاربران ایجاد خواهد کرد.

ادامه مطلب

اپل واچ

اجرای طرح رجیستری موبایل واره‌ها از ۱۲ تیر در گمرک فرودگاه امام(ره)

مدیرکل گمرک فرودگاه امام از اجرای طرح رجیستری موبایل واره ها اعم از تبلت و ساعت های هوشمند از ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در فرودگاه امام خبر داد.

ادامه مطلب

ضض

واردکنندگان همچنان بلاتکلیف!

در حالی که اخیرا وزارت صمت اعلام کرده فعلاً حقوق ورودی در همه بخش‌ها مشابه سال ۱۳۹۹ و با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان اخذ می‌شود و این وزارتخانه به دنبال کاهش سود بازرگانی برای جبران گرانی ناشی از این مصوبه است، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی می‌گوید قانون گمرکی اجازه داده اگر تا شش ماه تغییر ویژه‌ای در قانون انجام شود و تعرفه‌ها کاهش یا افزایش یابد، بتواند مابه‌التفاوت آن را از واردکنندگان دریافت کنند که این مسئله نگرانی‌هایی در بین آن‌ها ایجاد کرده است.

ادامه مطلب

می میکس

شیائومی:

می میکس اولین موبایل دنیا با دوربین مجهز به لنز مایع خواهد بود

شیائومی رسماً اعلام کرد که مدل جدید «می‌ میکس» اولین موبایل دنیا خواهد بود که از فناوری لنز مایع در‌ بخش دوربین استفاده می‌کند.

ادامه مطلب

گوشی موبایل

پشت پرده گرانی موبایل؛ از رشد نرخ ارز تا نبود تکنولوژی داخلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رشد نرخ ارز، نبود تکنولوژی داخلی و... را از جمله دلایل گرانی موبایل و لپ تاپ دانست.

ادامه مطلب

موبایل

تلفن همراه در ایران از ترکیه و دبی ارزان‌تر است​​​​​​​

به گفته رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن موبایل ایران، اکنون تنها تلفن همراه گران‌تر از دوران پیش از رجیستری نیست، بلکه ارزان‌تر است و کاربران می‌تواند با چهار میلیون تومان یک تلفن همراه با امکانات کامل بخرند.

ادامه مطلب