یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
پهنای-باند
پهنای باند

قطعی‌های گاه و بی‌گاه پهنای باند بین‌الملل

قطعی فیبر نوری و از دست رفتن پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، یکی از اخباری بود که چندین بار در سال ۱۴۰۰ منتشر شد که البته مجددا در مدار مصرف قرار گرفت؛ این قطعی‌ها در ساعات پیک ترافیک که مصرف کاربران افزایش می‌یابد، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب

پهنای باند

تاثیر قطعی پهنای باند بین‌الملل بر کیفیت اینترنت چیست؟

به گفته یک کارشناس فناوری اطلاعات، قطعی فیبر دریایی و کاهش ظرفیت پهنای باند بین‌الملل، برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت در ساعات پیک ایجاد می‌کند و به کاهش کیفیت و سرعت کاربران منجر می‌شود.

ادامه مطلب

پهنای باند

معاون وزیر ارتباطات :

ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ ترابیت می‌رسد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت لایه هسته شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ ترابیت بر ثانیه خبر داد.

ادامه مطلب

کابل

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد

۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل قطع شد

به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.

ادامه مطلب

زارع پور

زارع پور:

بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت درست است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت را درست و بخشی را هم ناشی از فضاسازی رسانه‌ای دانست.

ادامه مطلب

ویندوز ۱۱

توضیح مایکروسافت برای کاهش ۴۰ درصدی حجم به‌روزرسانی ویندوز ۱۱

مایکروسافت به‌منظور کاهش پهنای باند شبکه خود، از فناوری جدید فشرده‌سازی برای کاهش حجم به‌روزرسانی‌ها در ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند.

ادامه مطلب

پهنای باند

کمبود پهنای باند عامل اختلالات اینترنتی است؟

کاربران اینترنت طی روزهای اخیر اختلالات زیادی در شبکه دسترسی تجربه می‌کنند که حالا به‌نظر می‌رسد کمبود پهنای باند بین‌الملل مهم‌ترین دلیل آن است.

ادامه مطلب

جهرمی

وزیر ارتباطات اعلام کرد

راه‌اندازی IXP‌ زیرساخت در منطقه پیام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت در خرید و فروش اینترنت، بیان کرد: این انحصار باید آزادسازی شود و مرکز IXP شهید فخری‌زاده خرید و فروش اینترنت را بین شرکت‌های داخلی و بین‌المللی تسهیل می‌کند و گام مهمی برای رفع انحصار زیرساخت است.

ادامه مطلب

باندپهن

ورود مجلس به تخلف اپراتورها در فروش پهنای باند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مجلس در خصوص فروش تمام بهای پهنای باند داخلی که در شورای عالی فضای مجازی مصوب شده نیم بها محاسبه شود گزارش‌هایی دریافت کرده و حتما رسیدگی خواهد شد.

ادامه مطلب

باندپهن

افزایش پهنای باند برای رشد اقتصاد دیجیتال و معیشت مردم ضروری است

نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان داد: ۷۳.۲ درصد از افراد شرکت‌کننده در این پژوهش مجازی افزایش پهنای باند را برای رشد اقتصاد دیجیتال و بهبود معیشت مردم ضروری می دانند.

ادامه مطلب