شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
کاهش
ipv6

ترافیک جهانی IPv6 رو به کاهش گذاشت

اکنون که اتمام نشانی‌های IPv4 که از گذشته پیش بینی این اتفاق وجود داشت امروز در آسیا اقیانوسیه واقعیت پیدا کرده است و می‌توان توقع داشت که حجم ترافیک دارای سازوکار نشانی‌دهی IPv6 در اینترنت به گونه چشم‌گیری افزایش یابد اما واقعیت این است که این ترافیک طی شش ماه گذشته کاهش یافته است.

ادامه مطلب

اينترنت

رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای:

استفاده از اینترنت هوشمند 25 درصد کاهش یافته است

عضو هیات رییسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به کاهش 25 درصدی میزان استفاده مراجعه کنندگان از اینترنت هوشمند طی یک سال گذشته گفت: کاربران اینترنت به لحاظ کیفیتی مشکلی با IN ندارند اما به لحاظ قیمتی برای کاربر مقرون به صرفه نیست.

ادامه مطلب

رضواني

معاون نظارت سازمان رگولاتوری:

قیمت اینترنت امسال کاهش می یابد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( سازمان رگولاتوری ) از تلاش این سازمان برای کاهش قیمت اینترنت در سال جدید خبرداد و در عین حال افزایش قیمت سرویس های مخابرات را نیز تکذیب کرد.

ادامه مطلب

Clearwire

کلیروایر بابت کاهش سرعت وایمکس و تبلیغات دروغ تحت پیگرد قرار می‌گیرد

شرکت آمریکایی کلیروایر(Clearwire) که اپراتور وایمکس است طی چند ماه گذشته روزگار سختی داشته است و هنوز نتوانسته برای مناقشه‌ پولی خود راهکار پیدا کند ( شرکت اسپرینت که بیش از نیمی از کلیروایر را در مالکیت خود دارد از پرداخت طلب‌های این شرکت سرباز می‌زند) و در تکاپوی افزایش شمار مشترکان خود است.

ادامه مطلب

اينترنت

مودم هاي "واي- فاي" سرعت اينترنت را کاهش مي‌دهند

نتايج تحقيقات يک شرکت چندمليتي رصد سرعت واقعي پهناي باند نشان مي‌دهد که سرعت اتصال به اينترنت با استفاده از مودم هاي "واي- فاي" 30 درصد از کمتر از اتصال مستقيم از طريق کابل است.

ادامه مطلب

مخابرات

کاهش سود اپراتورهای حوزه خلیج فارس به دلیل افزایش ضریب نفوذ

رقابت شدید که از بالا بودن ضریب نفوذ ریشه گرفته است سود اپراتورهای مخابراتی کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج فارس را به شدت کاهش داده است و برخی را وادار به تعدیل نیروی انسانی کرده است.

ادامه مطلب

تلفن

فروش تجهیزات شبکه های موبایل کاهش می یابد

طبق گزارش تازه‌ گروه بازارپژوهی اینفونتیکس(Infonetics) که زیرساخت و مشترکان خدمات نسل‌دوم، سوم و چهارم (LTE و وایمکس) را مورد ارزیابی قرار می دهد، پیش بینی کرد ارزش بازار جهانی فروش تجهیزات این شبکه ها در سال 2010 با افت 9.7 درصدی به 42.4 میلیارد دلار خواهد رسید.

ادامه مطلب

اينترنت

معاون وزیر ارتباطات:

اینترنت سال90 ارزان می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تداوم کاهش قیمت پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد و گفت: همانند امسال برای سال آینده نیز کاهش قیمت پهنای باند را در برنامه داریم که به طور قطع منجر به ارزان شدن قیمت اینترنت مصرفی کاربران خواهد شد.

ادامه مطلب

تقي پور

وزیر ارتباطات در گفت و گو با وایمکس نیوز:

هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم در تعرفه‌ها تاثیر نمی‌گذارد

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاثیر هدفمندی یارانه‌ها در تعرفه مکالمات به صورت مستقیم تاثیر گذار نیست.

ادامه مطلب

DRAM

قیمت DRAM در سال جاری کاهش می‌یابد

طبق بررسی جدید گروه آی‌سپلای(iSuppli) به ‌رغم وجود فرصت‌های قوی رشد در بخش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های کیفی کوچک،با توجه به افت شدیدی که برای قیمت میانگین فروش در سال 2011پیش‌بینی شده است انتظار می‌رود که درآمد جهانی حافظه‌های DRAM در سال جاری به شدت کاهش یابد.

ادامه مطلب