پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
کسب-و-کار-اينترنتي
کسب و کار

فعالیت ۳۵۰ هزار کسب‌ و کار در بستر اینترنت

مدیر واحد پایش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از فعالیت ۳۵۰ هزار کسب و کار در بستر اینترنت خبر داد؛ البته این آمار کسب‌وکارهای فعال در بستر شبکه‌های اجتماعی را در بر نمی‌گیرد.

ادامه مطلب

واکسن کرونا

واکسن کرونا برای شاغلین کسب و کارهای آنلاین

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی از واکسیناسیون افراد شاغل در کسب‌وکارهای آنلاین تا ظرف مدت ۲ ماه خبر داد.

ادامه مطلب

کسب و کار

مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح تسهیل صدور مجوزهای برخی کسب و کارها موافقت کرد

نمایندگان در نشست علنی دیروز (۱۷ شهریورماه) مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح تسهیل صدور برخی مجوزها برای کسب‌وکارها موافقت کردند. به گفته عضو کمیسیون اقتصادی، نمایندگان در این طرح سعی خواهند کرد فرآیند طولانی مدت و استعلام و تایید نهادهای مختلف برای دریافت مجوز را حذف کنند.

ادامه مطلب

کسب و کار

اطلاعیه کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال در نقد تبعات طرح حمایت از کاربران

تهدید کسب‌وکارهای خرد و از بین رفتن رقابت

کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی عنوان کرد که تصویب و اجرای چنین طرحی موجب از بین رفتن رقابت و کاهش کیفیت محصولات، مهاجرت جوانان نخبه این حوزه، تهدید مشاغل ایجادشده در فضای مجازی می‌شود و فاصله کشور با علم و فناوری روز دنیا را بیشتر می‌کند.

ادامه مطلب

کسب و کار

آیا مخابرات ۴۰۰ کسب وکار اینترنتی را قطع کرده است؟

به دنبال درج خبر «مخابرات ۴۰۰ کسب وکار اینترنتی را قطع کرد» از سوی خبرگزاری اقتصاد ۲۴؛ شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: براساس قوانین و مقررات رگولاتوری تنها سرشماره دو شرکت علی رغم تذکرات متعدد مخابرات قطع شده است.

ادامه مطلب

استارت اپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

یک تحلیل‌گر کسب‌وکارهای اینترنتی درباره حضور استارت‌آپ‌ها در بورس گفت: استارت‌آپ‌های ما ادبیات بازار سرمایه را بلد نیستند و تا زمانی که سازمان بورس، قوانین خود را برای استارت‌آپ‌ها شفاف و دارایی‌های نامشهود را هم ارزشمند تلقی نکند و استارت‌آپ‌ها با قوانین سازمان بورس کنار نیایند و حداقل‌ها را رعایت نکنند، این بازی دو سر باخت خواهد بود.

ادامه مطلب

تخفیفان

«پلتفرم هوشمند بازگشت وجه نقد» تخفیفان فعال شد

تخفیفان امروز از «پلتفرم هوشمند بازگشت وجه نقد» رونمایی کرد. تخفیفان که پیش از این با راه‌اندازی سرویس «پول‌تو» به کاربران خود اجازه می‌داد تا در زمان خرید آنلاین بخشی از مبلغ پرداختی خود را به کیف پول خود در تخفیفان منتقل کنند، حالا با رونمایی از این پلتفرم به کاربران تخفیفان اجازه می‌دهد تا در زمان خرید حضوری، درصدی از مبلغ پرداختی خود را در کیف پول خود در تخفیفان شارژ کنند و بعد به حساب بانکی خود منتقل کنند.

ادامه مطلب

کسب وکار

کسب‌وکارهای مجازی تا پایان سال از ارائه گواهی مالیاتی برای دریافت پروانه معاف شدند

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرد که متقاضیان حقیقی دریافت پروانه تا پایان سال ۹۹ برای صدور یا تمدید پروانه کسب از ارائه گواهی مالیاتی معاف هستند

ادامه مطلب

کسب و کار

رسیدگی به شکایات خریداران اینترنتی در ۶ روز

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: بر اساس قانون جدید، کسب وکارهای دارای «اینماد» تنها ۶ روز فرصت دارند تا به شکایت‌ مشتریان رسیدگی کنند.

ادامه مطلب

کسب وکارهای اینترنتی

اوج گیری اختلاف نظر بر سر رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی

اختلاف نظر برای اجرای طرح رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی میان مرکز و اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیشتر بر سر نمایش رتبه هر کسب و کار برای عموم کاربران بروز کرده است.

ادامه مطلب