شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
جاسوسي
تلفن همراه- امنيت

ماهیت مجوزهای برنامه‌های کاربردی گوگل چیست؟

توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی با توجه به عدم آگاهی و بی‌توجهی برخی کاربران، مجوزهایی را از آنها می‌خواهند که راه را برای نفوذ به دستگاه‌های اندرویدی باز می‌کند، بنابراین با توجه به تولید انبوه برنامه‌های کاربردی سیستم‌عامل اندرویدی، باید درباره خطر احتمالی برنامه‌هایی که تهدیدی را برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی ایجاد می‌کنند، اطلاع‌رسانی شود.

ادامه مطلب

جرايم اينترنتي

شیوع مزاحمت نوجوانان، هرزه‌گری و قتل اینترنتی

مزاحمت‌، توهین، سرقت، تروریسم، جاسوسی، هک، قتل، روسپیگری، استفاده رایگان غیر مجاز، نقض کپی رایت، و نفوذ مهم ترین انواع جرایم در فضای مجازی است.

ادامه مطلب

فيس بوک

به دنبال حوادث تروریستی پاریس رقم خورد

شکست طرح کنترل انبوه کاربران فضای مجازی در غرب

با گذشت چند روز از حملات تروریستی پاریس نهادهای اطلاعاتی در اروپای غربی و آمریکا با دامن زدن به نگرانی‌های مردم رمزگذاری ارتباطات تلفن همراه و اینترنتی را عامل این مساله دانسته‌اند.

ادامه مطلب

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

در دیدار واعظی با رییس کل بانک مرکزی روسیه مطرح شد:

ارتباط وزارت ارتباطات با جاسوس لبنانی امریکایی تکذیب شد

وزارت ارتباطات هرگونه ارتباط و تعامل این وزارت با نزار ذاکا (جاسوس لبنانی آمریکایی) و اخذ مشاور خارجی در پروژه شبکه ملی اطلاعات را تکذیب کرد.

ادامه مطلب

فيس بوک

رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

نگرانی از جاسوسی دولت آمریکا ممکن است انتقال آزاد اطلاعات فیس‌بوک در سراسر آتلانتیک (اقیانوس اطلس) را از مسیر خود منحرف کند.

ادامه مطلب

اينترنت

پلیس فتا هشدار داد:

خطر وبگردی با نرم افزارهای پیام رسان/ نرم افزار ضدجاسوسی نصب کنید

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نسبت به نفوذ افراد سودجو و فرصت طلب به گوشی های هوشمند کاربران و وبگردی با نرم افزارهای پیام رسان موبایلی هشدار داد.

ادامه مطلب

ايران

شرکت روسی کاسپرسکی، ادعا کرد:

ویروس جاسوسی اسرائیلی سه هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران را هدف گرفت

روزنامه وال استریت ژورنال از نفوذ یک ویروس جاسوسی اسرائیلی به سیستمهای الکترونیکی سه هتل محل مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ خبر داد.

ادامه مطلب

رمزگذاري - اينترنت

درخواست شرکت‌های فناوری از اوباما: با رمزگذاری داده‌ها مخالفت نکنید

برخی شرکت‌های بزرگ فناوری، سازمان‌های مدافع حقوق مدنی و متخصصان امنیتی نامه‌ای برای اوباما رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده و خواستار مخالفت وی با قوانین ضد رمزگذاری داده‌های کاربران شدند.

ادامه مطلب

هكر

به استناد جديدترين تحقيقات درباره‌ي تلفن‌هاي هوشمند؛

خطر جاسوسي و سرقت اطلاعات بيش از 100 نرم افزار تلفن همراه!

پس از هوشمند شدن تلفنهاي همراه و توليد هزاران نرم افزار، اکنون خطر سرقت اطلاعات شخصي، افراد را تهديد مي کند، در همين راستا بر اساس جديدترين تحقيقات درباره تلفنهاي همراه هوشمند، پژوهشگران به اين نتيجه رسيدند که بيش از 100 نرم افزار، امکان سرقت اطلاعات افراد را دارند.

ادامه مطلب

اسنودن

واکنش استراليا به افشاگري جديد اسنودن

تحقيقات درباره جاسوسي آمريکا از سيم‌کارت‌ها آغاز شد/ پيگيري شنود مکالمات

پس از انتشار اخباري در مورد هک شدن سيم کارت‌هاي ميليون‌ها نفر در سراسر جهان توسط آژانس امنيت ملي آمريکا، دولت استراليا تحقيقات در اين زمينه را آغاز کرده است.

ادامه مطلب