شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

به استناد جديدترين تحقيقات درباره‌ي تلفن‌هاي هوشمند؛

خطر جاسوسي و سرقت اطلاعات بيش از 100 نرم افزار تلفن همراه!

هكر

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱:۰۰


پس از هوشمند شدن تلفنهاي همراه و توليد هزاران نرم افزار، اکنون خطر سرقت اطلاعات شخصي، افراد را تهديد مي کند، در همين راستا بر اساس جديدترين تحقيقات درباره تلفنهاي همراه هوشمند، پژوهشگران به اين نتيجه رسيدند که بيش از 100 نرم افزار، امکان سرقت اطلاعات افراد را دارند.

وايمکس نيوز - شبکه العالم خبر داد: بر اساس جديدترين تحقيقات انجام شده درباره تلفنهاي همراه هوشمند، پژوهشگران به اين نتيجه رسيدند که بيش از 100 نرم افزار مربوط به باتري، امکان سرقت اطلاعات افراد را دارند و با اين برنامه‌ها حتي مي توان محل حضور افراد را به دقت تشخيص داد.

روزنامه القدس العربي چاپ لندن تأکيد کرد، بر اساس اين تحقيقات براي تعقيب و جاسوسي از افراد برخلاف آنچه انتظار مي رود، نيازي به راه اندازي "جي پي اس" يا ارتباط با شبکه واي فاي و يا ارتباط با اينترنت  نيست!

پژوهشگران دانشگاه "استامفورد" بنگلادش تأکيد دارند، به وسيله بيش از 100 نرم افزاري که براي باتري تلفن همراه ساخته شده است، امکان جمع آوري و ارسال اطلاعات افراد و محل تردد آنها وجود دارد.

به گفته پژوهشگران، اين اطلاعات از طريق اين نرم افزارها به دست طرف سوم منتقل مي‌شود، و با کنار هم گذاشتن اين اطلاعات، نقشه‌اي از اماکني که افراد درآنجا تردد کرده‌اند، به دست مي‌آيد.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو