دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
حملات-سايبري
هک

افزایش تنوع تهدیدات سایبری سازمانی؛

رشد3 برابری حمله به کامپیوترهای سازمانی/ شیوع باج‌گیرهای اینترنتی

موسسه امنیتی کسپرسکی انواع و میزان تهدیدات سازمانی در سال 2015 را مورد بررسی قرار دارد و اعلام کرد: تنوع تهدیدات سایبری در سالی که گذشت افزایش یافته است.

ادامه مطلب

اينترنت

موج جديدحملات سايبري با بازگشت مورفو

به گزارش موسسات کسپرسکي و سيمانتک، يک گروه هکري موسوم به Morpho که به طور خاص شرکت هاي بزرگ را با هدف کسب منافع مالي مورد هدف قرار مي دهد، مجددا فعاليت سايبري خود را از سر گرفته است.

ادامه مطلب

اينترنت

آنچه امنیت سایبری را به خطر می‌اندازد

افزایش بیش‌ از حد بار اطلاعات و تداوم بهره‌برداری از عیوب اصلاح‌نشده از جمله مشکلاتی بود که در سال 2014 نگرانی‌های بی‌شماری را در زمینه حفظ امنیت سایبری ایجاد کرده‌ و باعث به خطر افتادن امنیت شرکت‌های بزرگ شد. این نگرانی‌ها در صورتی‌که مورد توجه قرار نگیرند به تکرار اشتباهات گذشته در زمنیه امنیت سایبری در سال 2015 نیز منجر خواهد شد.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد:

پارامترهای مختلفی در سرعت اینترنت دخیل است

گاهی در توجیه کندی‌هایی که در سرعت اینترنت وجود دارد، بحث حملات سایبری مطرح و از انجام این حملات به عنوان دلیل کندی اینترنت یاد می‌شود. این در حالی است که رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات معتقد است به لحاظ فنی این گونه نیست که همواره برای مقابله با حملات مجبور به کاهش پهنای باند باشیم.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

معاون وزیر ICT مطرح کرد:

سوء‌ استفاده هکرها از IP ایران/ ایران به‌ هیچ کشوری حمله نمی‌کند

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران علیه هیچ کشوری حملات سایبری نکرده و نمی‌کند چرا که باور دارد نباید از فضای مجازی استفاده نامناسبی صورت بگیرد.

ادامه مطلب

تقي پور

وزیر ICT :

کسب رتبه ششم دنیا در مهار حملات

وزیر ارتباطات گفت: ایران در زمینه فضای مجازی و مقابله با حملات سایبری رتبه ششم دنیا را از آن خود کرد.

ادامه مطلب

شبکه علمي

وزیر ICI تاکید کرد:

مهار تمام حملات سایبری با ایجاد شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه فاز اول شبکه ملی اطلاعات طبق برنامه تا پایان شهریور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، تمام حملات سایبری درگاه‌های کشور مهار خواهند شد.

ادامه مطلب

جنگ سايبري

هشدار درباره حملات اینترنتی؛

شرکت‌های بزرگ بیش‌تر نگران حملات سایبری باشند!

تعداد حملات هدفمند به کسب­‌و‌کارهای کوچک افزایشی ناگهانی یافته است اما احتمال حمله به کسب­‌وکارهای بزرگ به ویژه صنایع دفاعی و دارویی هنوز بیش­تر از سایر شرکت­‌ها است.

ادامه مطلب

حملات سايبري

ايجاد شبکه دفاعي براي جلوگيري از حملات سايبري

طرح ايجاد شبکه دفاع حملات سايبري با تصويب شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري در دستور کار پژوهشکده ICT دانشگاه صنعتي اميرکبير قرار گرفت و رئيس دانشگاه اعلام کرد که اين طرح به منظور جلوگيري از حملات روزانه سايبري اجرايي مي شود.

ادامه مطلب

تقي پور

وزير ارتباطات تاکيد کرد:

هيچ آسيب قابل ذکري از حمله فليم به کشور وارد نشد

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات تاکيد کرد: به هيچ عنوان به دليل حملات سايبري فليم آسيب قابل ذکري به کشور وارد نيامده است.

ادامه مطلب