دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳
رومينگ-ملي
دكترعباسي شاهكوهي

پذيرش رومينگ ملي، شرط گذر اپراتورها به نسل بالاتر!

معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه رگولاتوري گفت: يکي از شرايط واگذاري نسل‌هاي بالاتر تلفن‌همراه به اپراتورهاي موجود، عمل به تعهدات پروانه به صورت کامل است.

ادامه مطلب

رومينگ

الزام اپراتورها به ارائه سرویس رومینگ

رومینگ ملی کلید خورد

در پی اعلام عملیاتی شدن سرویس رومینگ ملی میان اپراتورهای تلفن همراه از سوی وزیر ارتباطات تا 6 ماه آینده و دستور محمود واعظی برای برقراری این سرویس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تدوین قوانین و مقررات این سرویس را در دستور کار قرار داد.

ادامه مطلب

bts

سه خدمت جدید وزارت ارتباطات

پایان آنتن‌ ندادن‌ موبایل با رومینگ ملی

رومینگ ملی موبایل به اپراتور اجازه می‌دهد در جایی که آنتن ندارد از آنتن و شبکه اپراتور دیگر استفاده کند و پایانی باشد بر عدم آنتن‌دهی موبایل. مقررات این خدمت سال گذشته به تصویب رسیده؛ اکنون وزیر ارتباطات می‌گوید این خدمت به همراه ? خدمت دیگر در اولویت‌های وزارتخانه است.

ادامه مطلب

حسن رضواني

ابلاغ آيين نامه مقررات رومينگ ملي به اپراتورهاي موبايل

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از ابلاغ آيين نامه مقررات برقراري رومينگ ملي به اپراتورهاي تلفن همراه کشور خبر داد و گفت: نحوه تعامل اپراتورها در شبکه هاي يکديگر براي برقراري ارتباط مشترکانشان در اين آيين نامه تشريح شده است.

ادامه مطلب

تماس - تلفن همراه

سه اپراتور مدعی ارائه نسل 3 و 4 موبایل؛ اینترنت رومینگ ملی نسل 2 است

رومینگ ملی بین اپراتور رایتل با دو اپراتور همراه اول و اپراتور ایرانسل در خرداد ماه 93 برای نخستین بار در کشور برقرار ‌شد.

هدف از برقراری رومینگ ملی این بود که اگر در منطقه‌ای سیم‌کارت مشترک آنتن نداشت، مشترک بتواند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند.

ادامه مطلب

تیک نیوز

سفر کوتاه بین‌اپراتوری؛ چاره کیفیت پایین موبایل

اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند؛ این طرح همان رومینگ ملی است که می‌تواند دغدغه پوشش شبکه را تا حدی برای کاربران حل کند.

ادامه مطلب