چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳
فیلترینگ
آذری جهرمی

وزیر ارتباطات: با فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک دید و بازدید مجازی نوروزی اعلام کرد که انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده و دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت. محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به ابزارهای ماهواره‌ای که به زودی فراگیر می‌شود گفت که دیگر مسدود شدن سایتها یک راه‌حل نیست. همچنین او تاکید کرد که نباید انتظار داشت مسوولیت تربیت فرزندان افراد تنها با حاکمیت باشد.

ادامه مطلب

گپ

پیام رسان بومی گپ فیلتر شد

مدیرعامل پیام رسان گپ خبر از مسدودسازی این پیام رسان در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در شب گذشته داد، مسدودسازی که به تعبیر او از جنس فیلترینگ بوده و تا ساعاتی ادامه داشته. او می‌گوید اکنون بیش از ۸۰ درصد مشکل حل شده اما کماکان ۲۰ درصد کاربران این پیام رسان امکان دسترسی بدون فیلترشکن را ندارند.

ادامه مطلب

فیروز آبادی

دوقطبی فیلتر و عدم فیلتر نداریم/ خبرهای جدید از پیام رسان ملی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه به هیچ وجه در کشور دوقطبی فیلتر و عدم فیلتر وجود ندارد، گفت: سیاست کشور در این حوزه مشخص است. پیام رسان های خارجی هستند پیام رسان های داخلی هم هستند.

ادامه مطلب

جهرمی

وقتی مقصر مدیریت فضای مجازی در نقش منجی ظاهر می‌شود/ فرار به جلو آذری‌جهرمی به‌جای پاسخ‌گویی

وزیر ارتباطات در تمام اظهارنظرهایش در خصوص مدیریت فضای مجازی، نقش منجی را بازی می‌کند. اما بررسی عملکرد او از قبل از آغاز تصدی وزارت نشان می‌دهد فیلترینگ، خروجی عملکرد ضعیف او در کلیدی‌ترین وظایف وزارت ارتباطات است.

ادامه مطلب

فضای مجازی

ثمره ایستادگی برای داشتن «فضای مجازی»

دولت تدبیر و امید با وجود تمام فشارهایی که جهت محدود کردن فضای مجازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی وجود داشت، برای دسترسی مردم به فضای مجازی ایستادگی کرد که ثمره این ایستادگی را می‌توان در دوران شیوع کرونا مشاهده کرد.

ادامه مطلب

اینستاگرام

فعالان فضای مجازی مطرح کردند؛

جنایت اینستاگرام و بهره برداری سیاسی از «فیلترینگ»

فعالان فضای مجازی پاک با بررسی معضلات ناشی از کم کاری دولت در توسعه بسترهای داخلی، نسبت به استفاده بدون مرز از پلتفرم اینستاگرام توسط کودکان و نوجوانان کشور هشدار دادند.

ادامه مطلب