جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ماهواره
chn

روسیه چین را به پیوستن به پروژه‌ اینترنت ماهواره‌ای دعوت کرد

نائوم ماردر، معاون نخست وزیر روسیه از چین دعوت کرد که به پروژه‌ ساخت سامانه‌ ماهواره‌ای برای دسترسی به اینترنت پرسرعت باند Ka بپیوندد.

ادامه مطلب

چین ماهواره پاکستان را به فضا فرستاد

به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، چین ماهواره‌ای مخابراتی را که توسط پاکستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت را به فضا فرستاده است.

ادامه مطلب

arian

موشک آریان دو ماهواره را به فضا فرستاد

دو ماهواره‌ مخابراتی توسط موشک آریان 5 در مدار زمین قرار گرفتند تا این موشک اروپایی چهل‌ و پنجمین موفقیت پیاپی خود را به دست آورد.

ادامه مطلب

Roscosmos

روسیه در ماه اوت 2 ماهواره به فضا می‎فرستد

آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) اعلام کرد که در نظر دارد دو ماهواره و یک موشک باری را در ماه جاری به فضا بفرستد.

ادامه مطلب

ماهواره

ماهواره‌ یوتل ست در اروپا خدمات فراخ‌باند 10Mbpsعرضه می‌کند

شرکت مخابراتی یوتل ست (Eutelsat) اعلام کرد که از آغاز ماه ژوئن ماهواره‌ پرظرفیت خود به نام KA-SAT را فعال کرده است و خدمات فراخ‌باند تا سرعت 10Mbps را به خانه‌های سراسر اروپا عرضه می‌کند.

ادامه مطلب

ماهواره

همکاری در ساخت ماهواره "ایران ست" مهمترین محور مذاکره ایران با روسیه

رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با وزیر مخابرات روسیه گفت: یکی از مهمترین خواسته های ما از روسیه همکاری در ساخت ماهواره ' ایران ست ' است.

ادامه مطلب

اتحاديه اروپا

اتحادیه اروپا در ماه اکتبر دو ماهواره به فضا می‎فرستد

به گفته یکی از مقامات کمیسیون صنایع اروپا، اتحادیه اروپا دو ماهواره خود را به عنوان بخشی از پروژه دچار تاخیر گالیله و رقیب سامانه موقعیت‌یابی جهانی امریکا، در 20 اکتبر به فضا می‎فرستد.

ادامه مطلب

ياه سات

نخستین ماهواره یا‌ه‌سات امارات در مدار قرار گرفت

شرکت ارتباطات ماهواره‌ای یاه‌سات (Yahsat) امارات اعلام کرد نخستین ماهواره‌اش با موفقیت در موقعیت مداری مورد نظر در 52.5 درجه‌ شرقی بر فراز این کشور قرار گرفته است.

ادامه مطلب

ماهواره

با ماهواره های جدید می توان زمین لرزه را پیش بینی کرد

گروهی از دانشمندان انگلیسی و روسی در حال اجرای پروژه‌ای هستند تا بتوان زمان و مکان زمین لرزه‌ها را پیش‌بینی کرد و جان هزاران نفر را نجات داد.

ادامه مطلب

YahSat

ابوظبی ماه آینده ماهواره به فضا می‌فرستد

شرکت ماهواره‌ای یاه‌سات(YahSat) ابوظبی در سال جاری میلادی دو ماهواره‌ ترکیبی برای کاربردهای نظامی، غیرنظامی و تجاری به فضا می‌فرستد. نخستین ماهواره که Y1A نام دارد قرار است در اواخر مارس به فضا پرتاب شود.

ادامه مطلب