شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
پيام-رسان-موبايلي
تلگرام

در جست‌وجوی جایگزینی برای تلگرام

در حال حاضر بیشترین استفاده مردم از فضای مجازی، از طریق پیام‌رسان‌هاست و در شرایطی که پیام‌رسان بومی پاسخ‌گوی نیاز کاربران وجود ندارد، ظاهرا چاره‌ای جز استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از جمله تلگرام نیست و خدمات متنوع و پرزرق‌وبرق این فضا می‌تواند گواهی بر این ادعا باشد.

ادامه مطلب

واعظي

وزير ارتباطات:

خبري درباره فيلتر تلگرام نشنيده‌ام‌

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ايران يک کشور مذهبي است و مردم ما اعتقادات ديني دارند براي ما به هيچ وجه قابل قبول نيست که شبکه اجتماعي باشد و در آنجا اخلاقيات رعايت نشود، ما اين را اعلام کرديم که تمامي سايت‌هاي که اخلاقيات را رعايت نکنند مسدود مي‌شود.

ادامه مطلب

تلگرام

آخرین نفس‌های تلگرام زیر تیغ فیلترینگ!

پیام‌رسان «سروش» با پشتیبانی و حمایت صداوسیما می‌خواهد جایگزین تلگرام شود. آیا زمینه فیلترینگ این اپلیکیشن محبوب در آستانه انتخابات مهیا می‌شود؟

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي - پيام رسان

تا دير نشده پيام‌رسان داخلي بسازيد

در شرايطي که انتقال سرورهاي شبکه‌هاي اجتماعي خارجي از جمله تلگرام به ايران در ابهام قرار دارد و مسئولان فناوري اطلاعات کشور هم از لزوم اين انتقال براي ادامه فعاليت اين شبکه‌ها خبر داده‌اند، اقدام دانشگاهيان و بخش خصوصي که ظاهرا حمايت دولت را هم خواهند داشت، براي ايجاد شبکه‌هاي مشابه ضرورت دارد.

ادامه مطلب

پيامک

خزان پیامک در بهار پیام‌رسان‌ها

هر ساله با پایان یافتن تعطیلات نوروزی آمارهای مختلفی از سوی مسوولان اعلام می‌شود، طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل این آمارها می‌شود. در این میان، یکی از این آمارها به سال‌های پایانی اعلامش می‌رسد. تعداد پیامک‌های ارسال شده در طول تعطیلات نوروز که هر ساله مورد توجه قرار می‌گرفت، امسال تحت تاثیر آمار ترافیک اینترنت همراه اجازه خودنمایی نیافت.

ادامه مطلب

ياهو

بازتاب گسترده تعطیلی یاهو مسنجر در میان کاربران اینترنت

یاهو اعلام کرده که برنامه قدیمی پیام رسان خود موسوم به یاهو مسنجر را از تاریخ 5 آگوست بازنشسته می کند و کاربران پس از آن نمی‌توانند از این طریق پیام ردوبدل کنند.

ادامه مطلب

تلفن همراه - مکالمه - شماره گيري

استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای مقامات روس ممنوع می‌شود

احتمال می‌رود مقامات روسی از استفاده از نرم افزارهای پیام رسان خارجی و همین طور خدمات پست الکترونیک ارائه شده توسط شرکت های غربی منع شوند.

ادامه مطلب

لباس - مد

سرمایه گذاری جدید لاین در ایران

صاحبان ژاپنی نرم افزار پیام رسان لاین که تا چندی پیش مورد اقبال ایرانی‌ها بود، اخیرا تجارت جدیدی را در ایران آغاز کرده‌اند.

ادامه مطلب

تلگرام

تلگرام فیلترینگ را هم گرفت/ اعتیاد شدید ایرانی‌ها به پیام‌بازی

دامنه‌های پیام‌رسان موبایلی تلگرام موفق شدند تا از مرجع ارجاعات مربوط به سایت‌های فیلترشده هم سبقت بگیرند.

ادامه مطلب

تلفن همراه

چت‌های شبکه‌های موبایلی رصد می‌شوند؟

برخی از کاربران شبکه‌های مجازی نرم افزارهای ارتباطی خارجی را به نمونه‌های محدود داخلی ترجیح داده و بر این باورند که امکان رصد فعالیت‌هایشان در شبکه‌های خارجی کمتر است اما صحبت‌های مسئولان خلاف این تصور را ثابت می‌کند.

ادامه مطلب