شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
کودکان
هم انديشي

ششمين جلسه «نقد و انديشه» با موضوع «کودکان در فضاي مجازي» برگزار شد

کارشناسان حاضر در ششمين جلسه نقد و انديشه با موضوع «کودکان در فضاي مجازي»، مهارت آموزي والدين به کودکان و رفع مشکلات سرمايه گذاري در حوزه توليد محتواي کودک و نوجوان را مورد بحث قرار دادند و بر تلاش براي ساخت محتواي مناسب توسط مسئولين و سرمايه گذارن در اين حوزه تاکيد کردند.

ادامه مطلب

تلفن همراه

ارائه اپليکيشن مديريت تلفن همراه کودکان

مجموعه اپليکيشن «کودک من»، با هدف فراهم کردن امکان بهره‌مندي مناسب کودکان و نوجوانان از امکانات و فوايد رسانه‌هاي ديجيتال، اينترنت و شبکه‌هاي اجتماعي و مديريت والدين بر استفاده کودک از تلفن همراه، توسط اپراتور دوم به صورت رايگان در اختيار مشترکان قرار گرفت.

ادامه مطلب

جويشگر

جويشگري امن؛ مختص کودکان

در شرايطي که استفاده از جويشگر بومي مزاياي متعددي دارد و ما نيز به دنبال افزايش استفاده از اين جويشگرها هستيم، شايد بتوان براي کودکان نيز جويشگري ايمن اختصاص داد؛ همان‌طور که گوگل استفاده از يک موتور جست‌وجوي خاص را براي کودکان توصيه مي‌کند.

ادامه مطلب

اينترنت - کودکان

مرکز ماهر هشدار داد؛

تهدید امنیت کودکان در شبکه‌های اجتماعی/۱۰ راهکار حفاظتی را بدانید

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای با اعلام هشدار به دلیل بی احتیاطی خانواده‌ها در فضای مجازی، نکاتی را در مورد حفظ امنیت و حریم خصوصی کودکان در شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

ادامه مطلب

جستجوگر - کودکان

جستجوگر اینترنتی کودکان با قابلیت بلوکه کردن محتوای نامناسب

Kiddle نام جستجوگر اینترنتی مخصوص کودکان در اینترنت است که از قابلیت بلوکه کردن نتایج جستجوی نامناسب برای کودکان برخوردار است.

ادامه مطلب

کودک - اينترنت

در یک همایش علمی؛

اعتیاد به موبایل و فضای مجازی در کودکان بررسی می شود

ششمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه با موضوع آموزش و پیشگیری اختلالات روانی کودکان و نوجوانان و نقش رسانه ها برگزار می شود.

ادامه مطلب

اينترنت - کودکان

کودکان را از خطرات شبکه هاي اجتماعي آگاه کنيم

والدين بايستي با آگاهي رساني هاي صحيح و آموزش کافي فرزندان خود را از خطرات موجود در شبکه هاي اجتماعي مطلع و به آنها بفهمانند که همه اين فعاليت هاي براي مراقبت از آنها است.

ادامه مطلب

کودک - اينترنت

مرکز ماهر اعلام کرد:

سن مجاز کودکان برای ورود به شبکه‌های اجتماعی 16 سال تعیین شد

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با اشاره به قوانین جدید اتحادیه اروپا برای افزایش سن مجاز کودکان در محیط مجازی، نسبت به افشای حریم خصوصی کودکان در این فضا، هشدار داد.

ادامه مطلب

کودکان - تبلت -

ضرورت آموزش مدیریت صحیح استفاده فرزندان از فناوری های نوین

دبیر همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین گفت: فناوری های امروز نقش مهمی در زندگی کودکان ایفا می کند و به سرعت در حال افزایش است. ما باید در مدیریت صحیح استفاده از آن فرهنگ سازی کنیم.

ادامه مطلب

تلفن همراه

ترویج و توسعه شرکت های دانش بنیان در صنعت اسباب بازی

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت این ستاد از نخستین جشنواره ملی اسباب بازی را در راستای ترویج شکل گیری شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت اسباب بازی و سوق دادن دانشگاهیان به عرصه های فناورانه این هنرصنعت بیان کرد.

ادامه مطلب