جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
FTTH
فیبرنوری

فیبرنوری در ۸ شهر دیگر به راه افتاد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ تعهد پوشش هشت شهر جدید به اپراتورهای متعهد برای اجرای پروژه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری خبر داد.

ادامه مطلب

فیبرنوری

سهم هر استان در توسعه فیبر نوری چقدر است؟

طبق آخرین آمار رگولاتوری، تا فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بیشترین پورت‌های فیبر نوری در استان تهران قرار دارد که ۴۴۳ هزار و ۷۵۰ خانوار تحت پوشش هستند و شامل ۶۶ هزار و ۶۷ پورت FTTH و ۴۹ هزار و ۸۸۷ پورت ADSL می‌شود.

ادامه مطلب

fttx

دولت برای توسعه فیبر نوری از حق خود گذشت/ واگذاری ۲۰ میلیون پورت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ابتدا قرار بود سه درصد از درآمد اپراتورها به توسعه فیبرنوری اختصاص پیدا کند. به دلیل عزم جدی که در دولت وجود دارد اکنون دولت از هشت درصد حق‌السهم خود از درآمد اپراتورها گذشته تا پروژه واگذاری ۲۰ میلیون پورت ملی فیبرنوری سرعت بگیرد.

ادامه مطلب

فیبرنوری

چند نفر از کاربران فیبر نوری استفاده می‌کنند؟

در حالی که تا پایان فروردین ماه سال جاری، یک میلیون و ۱۴۱ هزار پورت FTTH نصب شده است، تنها ۲۰۸ هزار مشترک از فیبر نوری استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب

ftth

سلطانی بر لزوم تلاش بیشتر مناطق مخابراتی در واگذاری سرویس FTTH تاکید کرد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مناطق مخابراتی در افزایش واگذاری سرویس FTTH اهتمام داشته باشند.

ادامه مطلب

ftth

ارایه اینترنت پرسرعت از اولویت های وزارت ارتباطات است

نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه FTTH و ارائه اینترنت پرسرعت در کشور از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

ادامه مطلب

ftth

ارایه سرویس های FTTH بربستر فیبرنوری در شهرک های صنعتی

معاون شبکه مخابرات استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی واگذاری اف تی تی اچ به سیصد واحد شهرک صنعتی فرامان توسط مخابرات منطقه کرمانشاه خبر داد.

ادامه مطلب

باند پهن - فناوري

تکلیف اینترنت 20مگابیتی چه شد؟

اگرچه هنوز هم اینترنت 128کیلوبیتی در برخی از سرویس‌ها وجود دارد، اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده دسترسی خانوارها به اینترنت با سرعت 20مگابیت بر ثانیه را فراهم کند. البته این موضوع مستلزم توسعه‌ فناوری‌های جدید از جمله فیبر نوری است.

ادامه مطلب

فيبرنوري

/انقلاب اسلامي در چهل سالگي/

تعويض اينترنت دايل‌آپ با فيبرنوري

با گذشت بيش از يک دهه از ورود اينترنت به ايران، اکنون تا حدي فناوري فيبرنوري با سرويس‌هاي دايل‌آپ و ADSL جايگزين شده و اگرچه هنوز به تمام منازل نرسيده است، اما انتظار مي‌رود طي سال‌هاي آينده اين روند همه‌گير شود.

ادامه مطلب

ftth

فناوری ADSL رو به انقراض است/ باید فیبر را جایگزین کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر توسعه چشمگیر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور، از کاستی‌های حوزه اینترنت ثابت گفت که باید فناوری ADSL را با VDSL و FTTH جایگزین کرد.

ادامه مطلب