دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
VPN
vpn

گسترش فیلترشکن‌ها عامل شیوع بالای بدافزارها در ایران

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: طبق گزارش کسپراسکای، ‌ایران یکی از دارندگان رتبه بالا در بدافزارهای جهان در سال ۲۰۲۱ بوده که یکی از مهم‌ترین دلایلش، گسترش فیلترشکن‌هاست.

ادامه مطلب

vpn

وزارت ارتباطات ملزم به مسدودسازی فیلترشکن‌ها شد

براساس نسخه جدید طرح صیانت، وزارت ارتباطات به مسدودسازی فیلترشکن‌ها ملزم شده است. موضوعی که البته تازگی نداشته و در سال ۹۷ نیز شاهد مسدودسازی فیلترشکن‌ها از سوی وزارت ارتباطات بودیم؛ امری که به گفته آذری جهرمی بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته بود. اما آیا این اقدام شدنی است؟

ادامه مطلب

فیلترشکن

فیلترشکن‌های محبوب در روسیه فیلتر شدند

روسیه دسترسی به شش ابزار VPN که شامل بعضی از محبوبترین فیلترشکن‌های جهان بودند را با هدف کنترل بیشتر اینترنت مسدود کرد.

ادامه مطلب

وی پی ان

شفاف‌سازی نماینده مجلس درباره طرح فضای مجازی: استفاده از فیلترشکن جرم نیست

برنامه مجلس برای بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در فضای مجازی با واکنش‌های زیادی رو به رو شد. در همین حال عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که برداشت‌ها نسبت به «نسخه اولیه» پیش‌نویس این طرح بوده که در حال حاضر منسوخ شده است، اعلام کرد در این طرح برای استفاده کاربران از فیلترشکن جرم انگاری نشده و بحث مسدودسازی پیام رسان‌ها نیز مطرح نیست.

ادامه مطلب

هکر

سرقت اطلاعات شخصی میلیونها کاربر VPN

پایگاه داده سه سرویس VPN محبوب اندروید هک شده و اطلاعات میلیونها کاربر آنها برای فروش در اینترنت گذاشته شده اند.

ادامه مطلب

vpn

رئیس پلیس فتا:

استفاده، خرید و فروش VPN جرم می‌شود

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه توسعه و تقویت همکاری‌های بین المللی یکی از اولویت‌های پلیس سایبری کشور در سال 93 است در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn توضیح داد و گفت: vpn باعث بالا رفتن هزینه کشف جرم برای پلیس فتا شده است.

ادامه مطلب

vpn

طرح "وی پی ان" قانونی شکست خورد؟!

وی پی ان " VPN" نامی است که در چند سال اخیر در فضای مجازی بسیار مطرح بود و گاهی در لابه‌لای حرف‌های مسوولان از طراحی مدل بومی آن و گاهی دیگر غیرقانونی بودن آن سخن به میان آمد.

ادامه مطلب

وي پي ان

پیشنهاد مرکز پژوهش های مجلس

اعمال محرومیت‌های اجتماعی الکترونیکی برای استفاده غیرمجاز از VPN

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه محرومیت‌های اجتماعی الکترونیکی می‌توانند ظرفیت بازدارنده مناسبی را برای برخورد با جرائم رایانه‌ای و همچنین سایر جرائم فراهم آورد پیشنهاد داد که این قبیل ضمانت اجراها برپایه ضوابط مقرر از سوی شورایعالی فضای مجازی برای استفاده کنندگان غیرمجاز از VPN به اجرا درآید.

ادامه مطلب

vpn

معرفی پایگاه ثبت نام رسمی VPN + جزییات

استفاده از سرویس دهنده‌های غیرمطمئن می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بابت نشت اطلاعات به سازمان ها تحمیل کند. لذا چندی پیش مقرر شد در راستای ساماندهی به سرویس VPN مورد نیاز سازمانها و شرکتها و حمایت از حقوق استفاده کنندگان و نیز جلوگیری از ایجاد اخلال در سرویس کاربران قانونی این تکنولوژی‌ها، طرح ارائه VPN رسمی و قانونی در کشور اعلام شد.

ادامه مطلب

vpn

واگذاری VPN قانونی به اشخاص حقیقی

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است که آمادگی دارد به اشخاص حقیقی و حقوقی، خدمات قانونی VPN واگذار کند.

ادامه مطلب