دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندارد
وايمکس

مدیر استاندارد و تایید نمونه رگولاتوری:

تجهیزات اپراتورهای وایمکس تایید شده است

مدیر استاندارد و تایید نمونه اداره تدوین استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تجهیزات اپراتورهای بزرگ وایمکس همچون مبین نت و ایرانسل از ابتدا تایید نمونه را اخذ کرده اند، اعلام کرد: تجهیزات جدید این اپراتور دایما مورد تست قرار می گیرد.

ادامه مطلب

GSMA

شیوه‌ صرفه‌جویی انرژی GSMA جزو استاندارد جهانی آی‌تی‌یو شد

طبق اعلام انجمن جهانی جی‌اس‌ام، اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) روش این گروه برای محک زدن بازده انرژی ارتباطات سیار را استاندارد جهانی اعلام کرده است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

موسسه‌ IEEE برای سنجش تابش تلفن همراه استاندارد تدوین می‌کند

موسسه‌ IEEE که از متولیان تدوین استاندارد در جهان است برای تدوین سه استاندارد سنجش میزان جذب تابش تلفن همراه دست به کار شده است.

ادامه مطلب

صادق عباسي شاهکوه

مدیر مرکز امور بین الملل رگولاتوری:

تست استاندارد تمامی تجهیزات ارتباطی الزامی است

مدیر مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی تنها مختص کالاهای وارداتی نیست، گفت: تست استاندارد هرگونه تجهیزاتی که در شبکه های ارتباطی به کار می رود اعم از اینکه وارد کشور می شود یا در کشور تولید می شود الزامی است.

ادامه مطلب

DSL

گروه هم‌اندیشی فراخ‌باند ارایه کرد:

استاندارد جدیدی برای شبکه‌ خانگی DSL

گروه هم‌اندیشی فراخ‌باند که در آغاز به خدمات سه‌ پخشی توجه داشت در استاندارد جدید به چگونگی مدیریت مجموعه‌ رو به رشد دستگاه‌های متصل به هم توسط فراهم‌سازان خدمات و همچنین پشتیبانی از دورکاری روی آورده است.

ادامه مطلب

فرشباف

رییس کل بیمه مرکزی:

تفاهمنامه استاندارد بیمه الکترونیکی با شرکت های بیمه منعقد می شود

هفته آینده همزمان با برگزاری کنفرانس بیمه الکترونیکی تفاهمنامه ای میان بیمه مرکزی و شرکت های بیمه منعقد می شود.

ادامه مطلب

اينترنت

تدوین استاندارد جدید برای شبکه‌های اینترنت پرسرعت خانگی

اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) استاندارد جدیدی را با نام G.hn به تصویب رسانده که به موجب آن توسعه شبکه پرسرعت خانگی از طریق کابل‌های هم‌محور، سیم‌کشی‌های الکتریکی و خطوط تلفنی میسر می‌شود.

ادامه مطلب

تیک نیوز

استاندارد تولید یک شارژر برای تمام تلفن‌های همراه تدوین شد

دو مرجع تدوین استاندارد اروپا یعنی CEN-CENELEC و ETSI استاندارد جدیدی برای شارژکننده‌ فراگیر تلفن همراه تصویب کردند. پیش از این گوشی‌سازان اصلی جهان در ژوئن 2009 در مورد حرکت به سوی ارایه‌ شارژکننده‌ای یک‌دست به توافق رسیده بودند.

ادامه مطلب

itu

اتحادیه جهانی مخابرات استاندارد جدید نسل چهارم را معرفی کرد

براساس تصمیم اتحادیه جهانی مخابرات اکنون دیگر می‌توان وایمکس،LTE، HSPA+ و حتی صورت‌های تقویت شده‌ فناوری نسل سوم را نسل چهارم قلمداد کرد چرا که این اتحادیه تعریف استاندارد نسل چهارم را طوری تغییر داده است که برای فعالیت‌های بازاریابی امثال اسپرینت(Sprint)،کلیروایر(Clearwire)،تی-موبایل(T-Mobile) و ورایزن (Verizon) مشکلی پیش نیاید.

ادامه مطلب