دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر استاندارد و تایید نمونه رگولاتوری:

تجهیزات اپراتورهای وایمکس تایید شده است

وايمکس

دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴:۰۰


مدیر استاندارد و تایید نمونه اداره تدوین استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تجهیزات اپراتورهای بزرگ وایمکس همچون مبین نت و ایرانسل از ابتدا تایید نمونه را اخذ کرده اند، اعلام کرد: تجهیزات جدید این اپراتور دایما مورد تست قرار می گیرد.

وایمکس نیوز - غلامرضا خاکسار، در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه انجام مراحل تایید نمونه و اخذ مجوز برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات در شبکه‌های ارتباطی مانند وایمکس ضروری است، گفت: برخی تجهیزات از قبل در کشور وجود داشته و تایید نمونه را اخذ کرده اند ولی برخی دیگر از تجهیزات نیازمند طی مراحل تایید نمونه در سازمان تنظیم مقررات هستند.
وی افزود: فرایند زمان بندی تایید نمونه تجهیزات برای اپراتورهای بزرگ در رگولاتوری به گونه ای است که پروژه های آنها با تاخیر روبرو نشود.

وی گفت: تاکنون مشکلی از بابت تست این تجهیزات برای اپراتورهای وایمکس ایجاد نشده و تمامی آنها تایید نمونه را دریافت کرده‌اند.
بر اساس آیین‌نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کلیه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات که در داخل کشور تولید شده و یا از طریق مبادی ورودی و گمرکات به هر تعداد وارد کشور می‌شوند، نیاز به اخذ گواهی تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارند.
در فرآیند تایید نمونه برای تجهیزات مذکور، انجام آزمایش هایی به منظور تایید صحت عملکرد این تجهیزات در شرایط مختلف ضروری است. از جمله این آزمایش ها می‌توان به آزمون‌های کارایی(Performance)، ایمنی(Safety)، سازگاری الکترومغناطیسی(EMC) و شرایط محیطی اشاره کرد که هرکدام از این آزمون‌ها صرفنظر از روال‌های اداری معمول، همانند دیگر کشورها نیاز به زمانی جهت بررسی مشخصات و مدارک تجهیزات، هماهنگی‌های لازم با آزمایشگاه‌های مربوطه، مکاتبات با آزمایشگاه‌ها از طرف سازمان، فرآیند انجام آزمون‌ها مطابق استانداردها، بررسی نتایج آزمون و تهیه گزارش آزمایش دارد که نهایتا پس از گذشت تمامی این مراحل و در صورت نبود مشکل در هیچ یک از مراحل مذکور گواهی تایید نمونه از طرف سازمان صادر می‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو