جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امنيت-اطلاعات
4G

نسل چهارم شبکه‌هاي اينترنتي آسيب پذيرترند

نسل چهارم شبکه‌هاي اينترنتي امکان دسترسي هکرها به جاسوسي، رديابي و غيره را فراهم مي‌کند اما محققان امنيتي به اين نکته رسيده‌اند که سرورهاي نسل چهارم آسيب‌پذيرترند که اين امر موجب جاسوسي از تلفن کاربر شامل مکالمات، پيام‌ها، ارسال پيام جعلي از سمت کاربر، جعل موقعيت دستگاه و حتي قطع ارتباطات بصورت آنلاين مي‌شود.

ادامه مطلب

پادويش - امنيت - هک

اطلاعات ما در فضاي اينترنت چقدر امنيت دارند؟

فناوري رايانش ابري با DNAها و CDNهاي قدرتمند توانسته حجم عظيم اطلاعات را در يک فضاي ابري يا اينترنتي ذخيره‌سازي و در مواقع درخواست کاربران آن‌ها را پردازش کنند. در غير اين صورت سايت‌هاي ارائه ويدئو آنلاين بايد فضايي به اندازه يک شهر را به هاردها و سخت‌افزارهاي بزرگ ذخيره اطلاعات اختصاص دهند.

ادامه مطلب

تلفن همراه- امنيت

ماهیت مجوزهای برنامه‌های کاربردی گوگل چیست؟

توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی با توجه به عدم آگاهی و بی‌توجهی برخی کاربران، مجوزهایی را از آنها می‌خواهند که راه را برای نفوذ به دستگاه‌های اندرویدی باز می‌کند، بنابراین با توجه به تولید انبوه برنامه‌های کاربردی سیستم‌عامل اندرویدی، باید درباره خطر احتمالی برنامه‌هایی که تهدیدی را برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی ایجاد می‌کنند، اطلاع‌رسانی شود.

ادامه مطلب

رمزگشايي - جستجو

روسیه اینترنت غیرقابل کنترل راه اندازی کرد

روسیه در چارچوب طرح راه اندازی اینترنت بدون امکان کنترل، نخستین شبکه رایانه ای چند گره ای را راه اندازی کرد که با استفاده از رمزنگاری کوانتومی امکان هر گونه ردیابی یا رمز گشایی اطلاعات را از بین می برد.

ادامه مطلب

موس - کاربر - کامپيوتر

دسترسی نرم‌افزارها به اطلاعات مکانی خود را محدود کنید

دزدها منتظر فرصت اند!

تنها مهارت هکرها و مهاجمان اینترنتی این نیست که راه را برای نفوذ به اطلاعات شخصی هموار می‌کند، بلکه بی‌احتیاطی کاربران اینترنتی هم از دلایل عمده‌ای است که سودجویان بیشتر به سوءاستفاده از این اطلاعات تشویق می‌شوند.

ادامه مطلب

فيروزآبادي - شورالي عالي

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

هک اخیر برخی سایت‌های دولتی خدشه‌ای به امنیت اطلاعات ایرانی‌ها وارد نکرد

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره نگرانی بابت امنیت اطلاعات ایرانی‌ها در جریان هک اخیر برخی سایت‌های دولتی، گفت: اطمینان می‌دهم هیچ مشکلی متوجه اطلاعات شهروندان نشد و هکرها برای غوغای تبلیغاتی از نام جعلی استفاده کردند.

ادامه مطلب

امنيت اطلاعات -

در پژوهشکده امنیت وزارت ارتباطات انجام شد؛

بومی­ سازی فناوری­های راهبردی حوزه امنیت/ اجرای ۱۴ پروژه پژوهشی

رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای ۱۴ پروژه پژوهشی در جهت بومی سازی فناوریهای راهبردی حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و مراکز عملیات امنیت خبر داد.

ادامه مطلب

امنيت

فیشینگ بانکی به دنبال سرقت سپرده مشتریان

مشخصه اصلی ایمیل‌های جعلی ایجاد جذابیت و استرس‌زایی در ارتباط با یک موضوع خاص و مشخصه اصلی سایت‌های قلابی به تور انداختن مشتریان ناآگاه است.

ادامه مطلب

تلگرام - شبکه هاي پيام رسان - امنيت

نامه سرگشاده اپل، گوگل و مایکروسافت علیه لایحه جدید دولت آمریکا

دو سناتور آمریکایی به تازگی لایحه‌ای بحث برانگیز را ارائه کره‌اند که طبق آن شرکت‌های فناوری در زمان‌های خاص مجبور خواهند شد دستگاه‌های خود را برای مسائل امنیتی، قفل‌گشایی گنند. شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و آمازون، طی نامه‌ای سرگشاده نگرانی خود را نسبت به این لایحه اعلام کرده‌اند.

ادامه مطلب

مهندسي اجتماعي - شبکه هاي اجتماعي

کلاهبرداران چطور اطمینان ما را جلب می کنند؟

اخیراً با گسترش استفاده افراد جامعه از ابزار های ارتباطی از قبیل تلفن، تلفن همراه و دیگر وسایل، نحوه تعامل انسان ها با یکدیگر در حال تغییر و دگرگونی است. با توجه به ضریب نفوذ بالای استفاده از ابزارهای ارتباطی در کشور فضا برای سوء استفاده کلاهبردارن مهیا شده است.

ادامه مطلب