شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
امنيت-کاربران
کاربران اینترنت

کمیسیون مشترک طرح صیانت نگرانی کاربران را رفع می کند؟

پس از گذشت یک‌ماه از انتخاب اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، انتشار خبر «اولین جلسه کمیسیون مشترک طرح صیانت هفته آینده برگزار خواهد»، هشتگ صیانت را دوباره به بحث داغ این روزها تبدیل کرد.

ادامه مطلب

فایرفاکس

فایرفاکس ۹۳ با قابلیت مسدودسازی دانلودهای ناامن منتشر شد

موزیلا با انتشار مرورگر فایرفاکس ۹۳ ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. مهم‌ترین قابلیت جدید این مرورگر «تخلیه برگه» نام دارد که با بررسی حافظه کاربران باعث کاهش خرابی‌های مرورگر می‌شود. این نسخه همچنین دانلودهای ناامن را مسدود می‌کند.

ادامه مطلب

تلفن همراه

هشدار جدی؛وقتی اپراتورها ارزشی برای حفظ اطلاعات شما قائل نیستند

طبق قوانین مخابراتی کشور هر کسی می تواند سیم کارت خود را به دیگری واگذار کند.این یک مزیت برای دارندگان سیم کارت است ولی مشکل زمانی به وجود می آید که اپراتورها سیم کارت هایی که در مدت زمانی خاص غیرفعال باشند را به صورت اجباری ضبط و به دیگری واگذار می کنند.این در حالی است که بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام برای تایید هویت و دسترسی فرد، پیامک حاوی کد تایید را ملاک تشخیص هویت قرار می دادند.

ادامه مطلب

تلفن همراه - امنيت

با افشای اطلاعات دیتابیس یکی از اپراتورهای موبایل/

حراست از حریم خصوصی مشترکان موبایل در طرح ترابردپذیری با کیست؟

افشای اطلاعات مربوط به دیتابیس یکی از اپراتورهای موبایل در آستانه اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌ها، جای سوالات بسیاری را در ارتباط با تضامین رگولاتوری برای حفظ و حراست از اطلاعات حریم خصوصی خالی می‌گذارد.

ادامه مطلب

اپل

اپل به ۸۲ درصد درخواست های نهادهای امنیتی برای ارائه اطلاعات پاسخ مثبت داد

اپل گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن به ارائه‌ی آمار در خصوص درخواست‌های نهادهای امنیتی و دولتی برای دریافت اطلاعات مشتریان اپل پرداخته است. بر این اساس اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱٫۰۱۵ بار هدف درخواست اطلاعات بوده که شامل داده‌های بیش از ۵٫۱۹۲ کاربر است. در ۸۲ درصد موارد، اپل داده‌های مورد نیاز را تحویل داده است.

ادامه مطلب

امنيت - هک

نسخه جدید باج‌افزار چطور عمل می‌کند؟

هکرها نسخه به‌روزرسانی شده باج‌افزارهای رمزنگاری فایل‌ را به دنیای سایبری وارد کرده‌اند.

ادامه مطلب