دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
امیرناظمی
امیرناظمی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی یک مانیفست سیاسی است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی بیشتر یک مانیفست سیاسی است که نه تنها از حریم خصوصی صیانت نمی‌کند بلکه یک اکوسیستم مناسب و منصفانه را نیز شکل نمی دهد.

ادامه مطلب

امیرناظمی

نظر معاون وزیر ارتباطات درباره «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»

به گفته معاون وزیر ارتباطات، طرحی که اکوسیستم استارت‌آپی کشور، صاحبان کسب‌وکارهای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی خانگی و عموم مردم با آن به‌صراحت مخالف هستند، ⁧‫سرمایه اجتماعی‬⁩ را نابود می‌کند.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی و الحاق شبکه دولت به این شبکه خبر داد و گفت: با این اقدام، سازمان‌های دولتی برای دریافت اطلاعات، استعلام یا صدور مجوز نیازی به مکاتبات اداری و نامه‌نگاری و اتلاف زمان نخواهند شد.

ادامه مطلب

سازمان فناوري اطلاعات

دسترس‌پذیر شدن داده‌های دولتی از طریق سامانه سروا

سامانه سروا، باعث دسترسی به اطلاعات دولتی و خدمت‌رسانی بهتر به کسب و کارها می‌شود.

ادامه مطلب

امیرناظمی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

دلیل مخالفت با فناوری جدید تغییر بازیگران بازار است

رویداد «پلی به سوی زندگی دیجیتال» (۳۰ بهمن) با حضور مدیرانی از حوزه ارتباطات و حوزه فرهنگ در موزه ارتباطات برگزار شد تا به یک سوال واضح پاسخ داده شود: چرا در کشور با ورود هر تکنولوژی جدیدی مخالفت می‌شود و چرا تولید محتوای دیجیتال در کشور با کندی پیش می‌رود.

ادامه مطلب

ارزدیجیتال

رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

ارز دیجیتالی باعث شفافیت و مانع رانت می‌شود

«به‌تازگی در رویدادی آنلاین دوباره بحث استفاده از «ارز دیجیتال» در کشور مطرح شده است. امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: ارزهای دیجیتالی دارای کارکردهای مختلفی است و از آنجایی که پیاده‌سازی آن در کشور مشکل فنی ندارد و تنها به اراده بانک مرکزی برمی گردد، از آن می‌توان برای هوشمندسازی اجرای سیاست‌های اقتصادی مانند رهگیری پول در سیاست‌های توزیعی کشور (پرداخت یارانه ها) استفاده کرد.»

ادامه مطلب

امیرناظمی

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

تاثیر فضای مجازی در شیوه زندگی مردم در دوران کرونا

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نتایج یک گزارش نظرسنجی در خصوص دیدگاه مردم در دوران کرونا، گفت: تاثیر بالای فضای مجازی در شیوه زیست مردم، در دوران کرونا مشهود است.

ادامه مطلب

امیر ناظمی

رییس سازمان فناوری اطلاعات: پوشش اینترنت کشور به ۹۴ درصد رسیده است

رییس سازمان فناوری ایران گفت: هشت سال پیش میزان دسترسی به فناوری اطلاعات در کشور ۲۲ درصد بوده و امروز با استراتژی های وزارت ارتباطات ۸۱ درصد مردم حداقل هفته‌ای یکبار از اینترنت استفاده می‌کنند و در حال حاضر سطح پوشش در کشور ۹۴ درصد به رسیده است.

ادامه مطلب

امیرناظمی

تردد مبتلایان به کرونا چگونه مدیریت می‌شود؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه‌اندازی یک سامانه مرکزی، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی وضعیت ابتلای مسافران به کرونا را قبل از صدور بلیط استعلام می‌کنند.

ادامه مطلب

امیرناظمی

با استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیکی از مسافرت مبتلایان کرونا جلوگیری می شود

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تطبیق کد ملی مسافران قطار، هواپیما و اتوبوس شهری با کد ملی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، به‌زودی بیماران امکان خرید بلیت یا دریافت کارت پرواز یا سوار شدن را ندارند.

ادامه مطلب