جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
اينترنت
اینترنت

وزير ارتباطات: طرح طبقه‌بندي اينترنت در دستور کار است

زمزمه‌های طرح صیانت اگرچه مدتی است در فضای رسمی و نهادهای نظارتی مسکوت مانده، اما همچنان برای مردم عادی و کسب‌وکارها مترادف دلهره و اضطراب از عواقب و پیامدهایی است که گمان می‌رود جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات را مختل کند.

ادامه مطلب

اذري جهرمي

آذري‌جهرمي:

هيچ چيز جاي اينترنت بين المللي را نمي‌گيرد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: هيچ چيزي جاي اينترنت بين المللي را نمي‌گيرد، شبکه ملي اطلاعات و اينترنت هر کدام جاي خود را دارد.

ادامه مطلب

195

اعتراض درباره اینترنت در صدر شکایات مردمی

طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌شده طی سه ماه تابستان سال جاری مربوط به اینترنت بوده است.

ادامه مطلب

سيم کارت

بروز مشکل اينترنت در سيم‌کارت‌هاي عراقي

درحالي که با توجه به هزينه‌هاي بالاي اينترنت در سرويس رومينگ اپراتورهاي ايراني، به زائران اربعين توصيه شده بود از سيم‌کارت‌هاي عراقي براي خدمات اينترنتي استفاده کنند، به نظر مي‌رسد که از روزهاي گذشته به دليل مشکلات در کشور عراق، اينترنت اين سيم‌کارت‌ها در برخي مناطق با مشکلاتي مواجه است.

ادامه مطلب

سجاد بنابي

بنابي، نايب ‌رييس هيأت‌مديره شرکت ارتباطات زيرساخت مطرح کرد:

براي ارزان شدن اينترنت زيرساخت برنامه داريم/ اينترنت تحريم نمي‌شود

نايب ‌رييس هيأت‌مديره شرکت ارتباطات زيرساخت با تأکيد بر اين‌که بر اساس برنامه‌ريزي‌ها، تلاش مي‌شود قيمت اينترنت، نسبت به قيمت‌هاي فعلي افزايش پيدا نکند گفت: براي کاهش قيمت اينترنت زيرساخت برنامه داريم. دليلش هم اين است که در دنيا اينترنت در حال ارزان شدن است.

ادامه مطلب

اينترنت

هزينه‌ اتصال به اينترنت بايد ماهانه شود

درحالي که در مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، تعرفه اينترنت ثابت به صورت هزينه‌ اتصال به اينترنت و حجم مصرف منصفانه آمده است، در صورت تمام شدن مصرف منصفانه، کاربران نبايد بار ديگر هزينه‌اي براي اتصال بدهند.

ادامه مطلب

اينترنت واي فاي

خطوط هوايي ايران مجهز به اينترنت واي‌فاي مي‌شود

رئيس سازمان فضايي ايران از همکاري با سازمان هواپيمايي کشوري براي برقراري اينترنت در خطوط هوايي خبر داد و گفت: در اين طرح اتصال اينترنت واي فاي در هواپيما با سيستم دريافت ماهواره ممکن مي شود.

ادامه مطلب

دسترسي

آمار سازمان فناوري اطلاعات؛

آخرين وضعيت دسترسي کاربران ايراني به اينترنت و موبايل

نتايج آمارگيري از وضعيت برخورداري خانوار ايراني و استفاده افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات نشان مي دهد که ?? ميليون خانوار ايراني در محل سکونت خود به اينترنت دسترسي دارند.

ادامه مطلب

اينترنت - تست سرعت

يک مقام مسئول خبر داد:

دليل افت کيفيت اينترنت کاربران در داخل کشور

نايب رئيس هيئت مديره شرکت ارتباطات زيرساخت با تأييد افت محسوس سرعت و کيفيت اينترنت در داخل کشور گفت: قطعي دو مسير انتقال فيبر نوري در اروپا از بامداد امروز باعث اين مشکل شده است.

ادامه مطلب

لپ تاپ - توليد محتوا

کم‌فروشي اينترنت توسط شرکت‌ها جبران مي‌شود

برخي از شرکت‌هاي ارائه‌کننده خدمات اينترنت ثابت که کم‌فروشي پنج تا هشت درصدي آن‌ها توسط سازمان تنظيم مقررات ارتباطات محرز شده بود، با در نظر گرفتن اين موضوع در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، به دنبال جبران اين مغايرت درآمدند.

ادامه مطلب