یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
باج-افزار
بیت کوین

تحریم صرافی ارزرمز به علت همکاری با باج افزارنویسان

دولت بایدن یک صرافی ارزرمز را به علت امکان پذیرکردن پرداخت های غیرقانونی به طراحان انواع باج افزار تحریم کرده است.

ادامه مطلب

امریکا

تهدید باج افزار به مذاکرات سیاسی کشید

رییس جمهور آمریکا در حال بررسی تهدید ناشی از حملات باج افزاری است و درباره فعالیت هکرها از روسیه با همتای روسی خود گفت و گو خواهد کرد.

ادامه مطلب

وی پی ان

وی پی ان های معیوب آمریکایی عامل انتشار انبوه باج افزار

هکرها با سوءاستفاده از وی پی ان های معیوب شرکت فورتینت آمریکا توانسته‌اند به شبکه‌های رایانه‌ای متعددی نفوذ کرده و باج افزارهای خود را بر روی آنها نصب کنند.

ادامه مطلب

باج افزار

طراحي هارد ديسک خاص؛

مقابله با باج افزارها از طريق مسافرت در زمان!

يکي از خطرناک ترين انواع حملات سايبري حملات باج افزاري است که موجب قفل شدن فايل هاي کاربران مي شود، اما محققان امنيتي مسافرت در زمان را براي مقابله با اين حملات پيشنهاد کرده اند.

ادامه مطلب

باج افزار

مراقب باج‌افزار جدیدی با نام " پول زور " باشید

به تازگی باج‌افزار جدیدی با نام PooleZoor کشف شده است که فایل‌های قربانی را با استاندارد AES رمزگذاری می‌کند و برای بازیابی فایل‌های از دست‌رفته، مبلغ ?? میلیون ریال درخواست می‌کند. پس از رمزگذاری، پسوند .poolezoor به فایل‌های قربانی اضافه شده و آن‌ها رمزگذاری می‌شوند.

ادامه مطلب

اينترنت - باج افزار

چطور در برابر باج‌افزارها ايمن شويم؟

يکي از شايع‌ترين راه‌هاي سوءاستفاده مجازي اين روزها، آلوده کردن اطلاعات کاربران به انواع باج‌افزار است، با وجود اين با راه‌کارهايي مانند بک‌آپ گرفتن اطلاعات و به‌روز نگه داشتن نرم‌افزارها مي‌توان از آلوده شدن به باج‌افزارهاي شناخته‌شده و يا پرداخت باج به هکرها تا حد زيادي جلوگيري کرد.

ادامه مطلب

لپ تاپ - اينترنت

با تعلل مدیران فناوری اطلاعات سازمانها؛

4هزار رایانه ایرانی قربانی باج افزار شد

علیرغم اطلاع رسانی های وسیع مرتبط با حمله باج افزار واناکرای، به دلیل تعلل برخی از سازمان ها و کاربران، این باج افزار طی سه روز گذشته، 2 هزار قربانی جدید را در کشور به دام انداخت.

ادامه مطلب

واناکراي

دامنه آلودگی واناکرای به 150 کشور جهان رسید

در حالی که باج افزار واناکرای تا به حال عمدتاً کشورهای اروپایی را هدف قرار داده بود، اخباری دال بر افزایش فعالیت آن در کشورهای آسیایی به گوش می‌رسد.

ادامه مطلب

مرکزماهر

مرکز ماهر اعلام کرد:

آلودگي بيش از 50 اپراتور و سازمان به باج‌افزار wannacryp

مرکز ماهر در گزارشي بيشترين آلودگي از طريق باج افزار wannacryp را به ترتيب متعلق به اپراتورهاي ارتباطي، سلامت و پزشکي و دانشگاهي و بيشترين استان هاي آلوده را تهران و اصفهان اعلام کرد.

ادامه مطلب

سيدهادي سجادي

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات

تنها راه مقابله با باج افزارها اقدام های پیشگیرانه است

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات برای مقابله با باج افزارها توصیه هایی کرد و گفت: به روز رسانی سیستم ها، باز نکردن ایمیل های مشکوک، به روز رسانی آنتی ویروسها، مراجعه به بسته های آگاهی رسانی که از سوی مرکز ماهر ارسال می شود می تواند برای پیشگیری راهگشا باشد.

ادامه مطلب